Hallo beste fsmit,
Ja, dat bevestigd het verhaal weer dat er toch iets mis is met de overhevel of jetpomp.
Dat is wat we eigenlijk al dachten.
Daar waar geen opvoerpomp zit, maar een overhevelpomp of jetpomp, daar blijft de restant van de brandstof aanwezig, terwijl deze overhevelpomp of jetpomp die zijde zou moeten overhevelen naar de zijde van de opvoerpomp.
En dat geschiedt niet.
Er zit dus nog een goede 10 liter brandstof in de tank, maar net aan de verkeerde zijde.
En dan valt de auto mooi stil.
Daarom zou ik dan al eerder gaan tanken, ik rijdt de tank van mijn auto nooit verder leeg dan half vol, let wel als ik korte afstandjes rijdt!
rijd ik lange stukken zoals naar het buitenland, dan rijdt ik ook niet de tank leeg tot het lampje gaat branden, dan zelf probeer ik als de tank een kwart aangeeft te tanken.
Ik heb een grote hekel aan een haast lege tank.
Maar nu is niet iedereen hetzelfde, gelukkig.
Maar nu het dus eigenlijk helemaal duidelijk is, dat de hevel pomp of jetpomp niet goed werkt, dan kan er over gegaan worden naar een reparatie, misschien is er wel een slangetje lek of los, wie zal het zeggen, op zijn ergste kan het de hevelpomp of jetpomp zijn.
Bekijk alles even als de tank ver leeg is, want met de handen en de armen in brandstof ronddolen is niet zo erg gezond, en bovendien zie je niet zoveel ook.
leg wel een vloeistof dicht matje op de bodemplaat bij het openen van de tank, en voldoende poetsdoeken, want diesel kan enorm irriteren en erg stinken, je word er duizelig en draaierig van, en bovendien erg misselijk!!
let er natuurlijk ook goed op, dat wanneer u de tank wilt inspecteren met een lamp, dat deze wel gasdicht is voor de eventuele vonken in het schakelaartje!
Dit kan echt gevaarlijk zijn, er zijn al meerdere ongevallen gebeurd met dit soor zaken.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad