welke olie

• pieter_bmw

Ik heb een 320D uit 2002 (CR motor), KM stand bijna 300.000 km.

Voor mij is optimaal:

Iedere beurt motor spoelen met Forte enine flush (om de 25.000 KM), Forte diesel fuel treatment in de tank en uiteraard olie+filter vervangen.

Tussen iedere beurt nog eens olie+filter vervangen en Forte diesel fuel treatment in de tank.

Ik heb de beste ervaring met Kroon PRESTEZA MSP 5W30, motor loopt rustig en olieverbruik laag (omgerekend 1 liter/35.0000 km)

Motor is brandschoon vanbinnen, BMW monteur was onder de indruk.

Ik vervang ook om de 25.000km lucht en brandstof filters.

Sommige mensen zullen dit overdreven vinden, maar mij is het waard.

Kosten vallen mee, ik bestel altijd MAN filter in Duitsland voor een aantal beurten.

• Ad

Hallo beste Pieter,

Ja, dat is ook een goede olie soort, deze staat dus ook in de lijst die ik heb gevonden op de site van kroon olie.

HelarSP 5W30 LL-03 ook, maar ik wil dus geen LL olie in mijn auto.

Het gemak bij Kroon, je vult het kenteken in van je auto, je krijgt het merk en tpe te zien, en je kan de hele santekraam zo uitdraaien, alle vloeistoffen en types worden netjes vermeld.

Nu zullen andere olie merken ook wel zo'n site hebben, ik heb er bij een paar gekeken, maar die waren niet zo uitgebreid of waren er zelfs niet.

Ik houd het voorlopig wel bij Kroon, het draait allemaal lekker soepel, ik zat in het begin echt naar de toerenteller te kijken, bij de verstoplichten, ik dacht dat de motor was afgeslagen, zo stil.

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

met vriendelijke groet,

Ad