Hallo beste Rob530DH2002,
Ik heb dus dit bericht geschreven, omdat het dus een van de drie beste oliesoorten is van ons land.
Beschreven in de vakbladen voor de automotive branche.
Tja, als die het liegen, helaas dan.
Dan kan je niets meer geloven.
Maar gezien door mijn eigen zeer goede ervaringen met dit type olie van Kroon, bij de vorige merken, kan ik dus dit voor mij eigen zeggen.
In de A6 diesel die ik gehad heb, gebruikte ik dit merk en type dus ook, nu in de E39 met de M54 ook weer, omdat hij word voorgeschreven, toevallig dat het bij de A6 was, en nu weer bij deze auto.
Ik heb dus in het verleden dus Castrol, Mobil nr 1 gebruikt, met als resultaat geklepper in het blok, de komstoters werden niet optrimaal gevuld blijkbaar met olie.
Deze beide merken werden dus ook door de dealer gebruikt, en zij hadden bij bepaalde types ook wel eens dit soort bijkomstigheden. Niet bij BMW voor de goede orde!
Ik ben dus op aanraden van een aantal vrienden van mij, garagehouders dus, die hadden goede ervaringen met Kroon, dus zij hebben gezegd, probeer eens een type olie van Kroon wat voor jou auto gebruikt of aangeraden word door Kroonoil.
Baat het niet, dan schaad het niet.
Ik heb dus het allemaal opgezocht op hun site, en heb me dus aan hun advies gehouden, en waarempel het geklepper van de komstoters was dus helemaal verdwenen.
Ik ga dus nooit over een nacht ijs, en sta dus helemaal achter hetgeen wat ik dus zeg, ik beweer nu niets dus.
Maar in dit geval, weet ik zelf gewoon mijn eigen ervaring met dit merk olie, ik kan er helaas niets anders van maken.
De ervaring telt voor mij.
Dus als u resultaten wilt zien, dat kan dus.
Voor de specs kan je dus naar de site van kroon gaan.
Vul de gegevens in voor een BMW E39 met de M54 motor een 525i, er staat dus boven in de lijst aangegeven als eerste dus, de Specialsynth MSP 5W40, dus bekijk de specs gewoon, deze olie is geschikt voor de BMW, Audi en Ford, en onder de gewenste specs van deze merken.
Specs: Kroon Specialsynth MSP 5W40
VW 505.01
VW 502.00/505.00
MB Aproval 229.51
Porsche ( level )
BMW LL-04 (Pending)
Ford M2C917-A
Dus met die specs zit het echt wel goed, gezien de merken die dit type olie gebruiken.
Dat zijn ook niet de eerste de beste merken, dacht ik zo.
Bij Kroon zijn ze dus echt niet op hun achterhoofd gevallen, die geven niet zomaar een dergelijk advies, wat hun de kop kan kosten.
Bekijk de rest van de gegevens ook eens voor de aardigheid, die liegen er ook niet om.
Nee, wat dat betreft ga ik niet zomaar iets aanraden, waar ik niet geheel achter sta, beste Rob530DH2002.
Want als ik dat zou doen, dan geloven ze mij de volgende keer niet meer, wanneer dit gegeven op verzinsels gebasseerd is.
Dat doet Adje niet.
Ik hoop dat dit antwoord is wat u wenst te horen.
Want veel mooier kan ik het echt niet maken.
Ik maak dus geen echte reclame voor dit merk, het is de ervaring die ik al jaren geleden heb opgedaan.
Ik gebruik niets anders dan kroon olie, en trouwens alle vloeistoffen die men voorschrijft, ik heb dus echt geen enkele klacht over deze producten.
En ik gebruik dit merk niet alleen in mijn E39, ik gebruik dit merk ook in mijn vrouw haar auto.
Ik gebruik dit merk ook in de kinderen hun auto, en de vriend en de man van mijn dochters.
En nog bij vele anderen, ik hoor dus niemand klagen, heb geen verontrustende berichten over zwaar of enig ander olie gebruik.
Natuurlijk gebruik ik dus wel voor elk ander type en merk auto de juiste oliesoort, die word aangegeven.
Maar anderzijds, ken ik ook een paar personen die het goedkoopste van het goedkoopste gebruiken, die gaan dus altijd naar Action, en geven een paar Euro uit voor een liter van deze troep, en beweren dan zelfs, dat het een top olie is, ik weet enkel nog steeds niet welke top.
De top van de menkementen die er aan zit te komen, denk ik.
Deze rommel gebruik ik enkel om de scharnieren te smeren van de poort, daar is het nog net goed genoeg voor!
Nee, olie is erg belangrijk voor een motor, en ik zelf kies liever een goede soort olie uit, war ik op kan vertrouwen, ververs altijd bij de 15.000 km, dus de LL olie gebruik ik niet eens.
Maar verder moet een ieder het zelf lekker uitzoeken wat hij of zij wil gebruiken, ik geef enkel maar een reactie en een ervaring door.
Wat men daar mee doen wil, dat moet men zelf uitmaken, dat is niet mijn pakkie an.
Met vriendelijke groet,
Ad