Bob,
Weet jij of het kan schaden als ik eventjes door blijf rijden met kapotte compressor?
Kan ik de v-riem uithalen, zodat de compressor niet mee draait?
Groeten, Timo
Hallo Timo,
Rondrijden met een kapotte compressor kan geen kwaad, haal wel zoals je al zegt de v-snaar eraf.
Een nieuwe pomp is verschrikkelijk duur. ligt natuurlijk wel aan het type dat je nodig hebt.
2de hands zijn ze goedkoper..
Maar zoals je dat geluid beschrijft denk ik dat de koppeling kapot is, goedkoper is denk ik een 2de handsje.
Ik heb een tijd geleden zelf ook een andere pomp erop gezet en deze heb ik gehaald bij BL-parts
Hun website is: http://www.cars-parts.nl/blparts
Je kan daar een pomp halen en als deze niet goed blijkt te zijn of hij past niet, dan kun je hem gewoon omruilen.
Succes ermee!
Gr Bob
Hallo Bob,
Dat is ook toeval… ik had na het eten zoek-advertentie op onderdelenzoeker.nl geplaatst en 2 uur later kreeg ik een reactie van BL-parts (blparts.nl of cars-parts.nl/blparts) dat ze er een hebben voor € 100,- + € 15,- verzendkosten per rembours. Nou, dat valt echt reuze mee, maar met nieuwe zijn er veel prijsverschillen. De ene vraagt er € 328,- en een ander “vanaf” € 750,- (???) Goed rondkijken en vergelijken is mijn advies…
Voordat ik het bestel ga ik de magneet-koppeling nader controleren. Misschien kom ik er nog goedkoper van af. Als ik klaar ben laat ik het hele airco-systeem voor de zekerheid checken. Bob, hierbij wil ik me bedanken voor je hulp. Uit dit probleem heb ik zeker weer geleerd.
Ik meld me weer…
Groeten, Timo
Hallo Timo,
Rond kijken scheelt inderdaad een hoop geld..
Maar dat is wel toevallig van bl-parts.
Op www.aircotechniek.nl kun je even kijken wat een magneetkoppeling kost.
de prijzen varïeren daar rond de 60 euro.
Denk dat je goedkoper en sneller uit bent met die pomp van bl-parts dus.
Maar je kan altijd een gokje wagen om de koppeling zelf te vervangen.
Ben benieuwd of het airco probleem straks is opgelost.
Succes ermee!
Gr Bob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?