Hallo,
Ik heb een probleem met mijn airconditioning.
Het gaat om een bmw e34 518i, met airco dus.
Het is een airco met microfilter ertussen, en nog de ouderwetse draaiknoppen voor temperatuur.
De inschakel knop is met een groen ledje uitgevoerd.
Nou dan het probleem, de airco schakelt in als ik de aircoknop indruk, maar ook als in de recirculatie knop indruk, het knopje met 3 pijltjes in de rondte.
Ook loopt de druk te hoog op, deze loopt zo op tot 30 bar, en dan zet ik het hele spulletje maar weer uit, dit gebeurt in een tijd van ongeveer 40-60 seconden.
Normaal gesproken hoort ook de vin aan de voorkant aan te slaan als de druk op een bepaalde waarde komt om het spulletje af te koelen en door te laten draaien.
Dit gebeurt dus ook niet, nou heb ik van de meneer van ekris begrepen dat de airco in een e34 met behulp van een regelmodule en 2 relais wordt geschakeld.
De regelmodule heb ik al vervangen maar het probleem blijft. Een nieuwe drukschakelaar is besteld maar deze heb ik verkeerd geleverd gekregen dus ik krijg een andere.
Nou hoop ik dat het hele systeem verstoord wordt door de drukschakelaar maar weet het niet zeker, wie kan mij hiermee helpen?
De relais die erin horen, weet ik ook niet precies hoe of de wat, ik heb wel een oranje relais op de plek zitten voor aanslingeren van de pomp, maar voor de condensor weet ik niet of dit ook de juiste is. Ook hier heb ik met meneer ekris over gebeld maar die zei dat ik eerst de nummers van de relais moest weten voordat hij er wat mee kon, maar dan moet ik dus wel de juiste relais hebben, en die heb ik waarschijnlijk niet?
Kort samengevat dus, de druk loopt te hoog op, de vin slaat tot nu toe nog niet aan, drukschakelaar is een vraagteken, en dan het inschakelen op beide knopjes klopt ook niet.
Het gekke is wel dat als ik het relais eruit heb dan kan ik in het begin als de auto net gestart is wel de knopjes van de airco en recirculatie aandoen, maar zodra je deze uitgezet hebt dan gaan ze niet meer aan als je zeg maar een minuutje wacht.
Dit kan denk ik te maken hebben met dat de relais er niet inzitten, want nu met de relais erin doet die het wel gewoon steeds in en uitschakelen..
Tot slot nog het hele systeem in afgevuld met R134a, zit zo'n 980 gram koudemiddel in, meer kon er nog niet bij omdat het hele systeem leeg was, en compleet gevuld moest worden met olie en dergelijke.
Het gewicht dat er in hoort in 1,5 kg. Maar in principe mag het hier niet aan liggen.
Wie heeft voor mij de oplossing, of kan mij bevestigen dat al deze storingen komen door een kapotte drukschakelaar?
Groeten Bob