ASC+T en ABS melding

• Jan Schouls

Voor mij helaas niet meer.

• Jan Schouls

Hey Vakman Ruud,

Als het idd een sensor is, heb jij dan enig idee wat ze voor een dergelijke reparatie zullen vragen?

Gr, JanVakman

• frankM5 e39

heb de sensor rechts achter vervangen zoals de computer aangaf,maar de storing is er nog steeds,dus vermoedelijk toch ABS blok.

• Jan Schouls

Nou…da's dan mooi k^t

Ga je het ABS blok (laten) vervangen en wat kost dat geintje?

• frankM5 e39

hij kan ook gerepareerd worden,volgende week eens kijken,kammeraad van me heeft het al vaker gedaan.

• Rob530DH2002

Als je die reparatie hier stapsgewijs zou willen beschrijven (eventueel met foto's) zou dat heel handig kunnen zijn voor anderen die het zelfde probleem hebben of in de toekomst gaan krijgen ;-)

Groeten Rob

• ZiNo

Het kan zijn dat de computer in storing slaat die als storingcode een wielsensor aangeeft die niet goed meedoet. Dit gebeurd heel soms ook als de abs modulator in de motorruimte zelf een inwendig defect heeft, maar dan kan ie je in sommige gevallen zelfs wel eens op een dwaalspoor zetten en zeggen dat 1 van de wielsensoren stuk aan het gaan is middels de foutcode die hij dan opgeeft.

De E39 heeft wel eens last van ABS modulators die stuk gaan door hitte problemen, en dat is een peperduur onderdeel inderdaad. Feit dat je zelf al aangeeft dat het alleen gebeurd als de auto op bedrijfs temperatuur is zegt ook al wat. De ABS modulator zit pal naast het motorblok en ik heb daar zelf al een jaar terug een hitteschild naast gezet zodat de warmte van de motor dan niet continu die modulator zit te koken. Klinkt raar, maar middels dit euvel zijn er al veel meer problemen geweest bij de E39's. Ik zit zelf ook al op mijn 2e modulator. die daarvoor al stuk gegaan was.

Toch maar goeie diagnose laten stellen. Ik heb op mijn werk een adres die die dingen goed kan herstellen, alleen ben ik daar voorlopig niet tot 5 januari.

Zeg niet dat het zo is, maar het zou wel mogelijk zijn toch?

• Rob530DH2002

Kun je even aangeven waar die zit, ik ben iemand die veel liever problemen voorkomt dan oplost ;-) en al helemaal als het om dure onderdelen gaat.

• Jan Schouls

Dank voor je (uitgebreide) reactie. Ik hoop niet dat dit het geval is.

Maar het past wel prima bij mijn probleemstelling.

Nooit treedt de melding op bij een koude moter, alleen bij een warme.

• frankM5 e39

heb ook een hitteschildje gemaakt,V8 zit er ook heel kort op.