Hallo,
Voordat ik dit bericht heb geplaatst heb ik eerst gecontroleerd of iemand anders mijn probleem al had geplaatst. Hoewel ik diverse gelijksoortige problemen heb gelezen, is mijn situatie toch net weer iets anders:
Ik ben in het gelukkige bezit van een BMW530 Touring uit 2003. Sinds enkele weken gloeien SOMS de leds op van de ASC+T en ABS. Na dit gedrag enkele weken bijgehouden te hebben, is het mij opgevallen dat de de storing zich
eigenlijk ALLEEN maar voordoet als de motor warm is en de auto opnieuw wordt gestart (en dit gedrag is te pas en te onpas). Bij een start met een koude motor is het nog NOOIT opgetreden. De melding is één keer opgetreden tijdens een vrij hele lange rit (> 140 km). Ik ben er al mee naar de garage geweest. Na het uitlezen via de computer was de diagnose dat de sensor links-voor vervangen zou moeten worden. Na vervanging deed het probleem zich nog steeds voor (ook na herhaaldelijk resetten). Dus inmiddels zit de oorspronkelijke sensor er weer in. Het advies van de garage (geen BMW dealer overigens) was de ABS computer te vervangen, kosten € 580, excl/excl. Daar heb ik dus even geen trek in temeer het feit dat de ASC+T en ABS over het algemeen gewoon functioneren (heb ik getest). Zelf ben ik met mijn lekenkennis geneigd te zeggen dat er ergens iets vuil is slecht contact, of dat er misschien een kabel- of print breuk is ontstaan, maar vraag is dan natuurlijk “Waar dan?”.
Ik hoop dat iemand hier in kan adviseren.
Alvast bedankt…