ik kan je beemer ook uitlezen en van alles resetten,kost je €15 per sessie
ik gebruik carsoft ,met de ronde en obd2 stekker
dis en progman alleen met de obd2 stekker.
@sven,wat wil je geprogrammeerd hebben aan de lcm ??
Piet Schreef:
——————————————————-
> Programmeren kan ik wel, echter een E46 met een
> ronde diasgnosekop onder de motorkap is nou niet
> direct een auto waar echt veel aan te programmeren
> valt. Het is wel te proberen….
De auto is een model uit 2000. Deze heeft OBD1 én OBD2. Je kan hem dus programmeren, de vraag is. Kan je ook een LCM programmeren? Stuur me anders even een PM
sander Schreef:
——————————————————-
> @sven,wat wil je geprogrammeerd hebben aan de lcm
Hee Sander, ik wil graag de automatische verlichting. De bedoeling is dus om een LCM te kopen en deze te programmeren voor:
a) LED tails
b) Xenon
c) automatische verlichting
Kan je dit denk je?? (dacht dat de dealer alleen kon!)
Hallo beste BMW vrienden,
Wat zijn de BMWs in jullie omgeving dan allemaal erg prijzig zeg, en wat een prijs verschillen, lees ik.
Ik ben een maand of 3 geleden bij de BMW dealer geweest in Roosendaal ( N-Br.) BMW dealer Zwartepoorte.
Ik heb daar mijn E39 laten uitlezen en een airbag fout laten wissen, ik betaalde bij deze geweldige dealer maar 35,00 euro incl. alles.
En de service en vriendelijkheid is ook echt op en top.
Dan is dit vergeleken bij de dealers waar u allemaal heen gaat, een koopje.
Ik heb dit al veel vaker gezien, op meerdere BMW fora, het is erg opvallend te noemen.
Ik zou toch eigenlijk denken, dat de tarieven toch standaard te noemen zouden zijn, gelijkwaardig in een en hetzelfde land.
Maar deze aanbieding is natuurlijk echt top te noemen, echt goedkoop, die Piet hier aangeeft.(tu)
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo beste BMW vrienden,
De mening van Rob530DH2002, die deel ik helemaal.
Van dat standpunt zou een goede en eerlijke dealer van uit moeten kunnen gaan.
De dealer waar ik dus mijn E39 heb laten uitlezen, die zal dit vast en zeker ook op deze wijze uitvoeren.
Gezien de lagere prijzen die zij al hanteren, terwijl ik daar maar sporadisch om wat onderdelen kom.
Ze besteden immers wel een bepaalde tijd aan de auto, die zij uitlezen.
De service en de vriendelijkheid bij hun, is echt erg goed te noemen, hebben de tijd om even een praatje met je aan te knopen.
De koffie staat dus ook klaar, maar dat was bij de Audi dealer ook precies zo, toen ik A6 reed.
Ze verdienen toch wel aan je, ongeacht wat je er ook komt doen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Toen ik nog regelmatig bij de BMW dealer kwam, heb ik mijn BMW (E39 530D) ook regelmatig (DIS) laten uitlezen.
Ik meen me te herinneren dat ik rond de 39 euro kwijt was.
Dit was inclusief het wissen van opgeslagen storingen. Dit is dus helemaal niet zo duur.
Wel krijg je vaak een waslijst aan storingen te horen. Storingen die vaak niets te betekenen hebben.
Immers als de auto even een wind laat, wordt dit in het geheugen opgeslagen.
De beste remedie is dan:fouten beoordelen en/of fouten wissen, rijden en kijken of de fouten terugkomen.
De dealer/garage verdient er uiteraard aan als er iets te repareren valt.
Een goede/ betrouwbare “uitlezer” is erg belangrijk.
Zo vertelde men mij eens (na het uitlezen) dat mijn luchtmassameter “aan de grens zat”.
Dat was zo'n drie jaar geleden, ik rijd nu nog vrolijk rond.
Ik vraag me nog steeds af of je de kwaliteit van de luchtmassameter wel met het DIS kunt testen.
Nog belangrijker dan de prijs, is degene die het uitvoerd. Deze moet kundig en betrouwbaar zijn.
Zo is het bekend dat bij de servo gestuurde stuurbekrachtiging van de E39, de stuurbekrachtiging (kan eens in de zoveel jaar een keer voorkomen) direct na de start niet werkt.
Opnieuw starten en het probleem komt jaren niet meer voor.
Leken (ik ben er ook zo een) kunnen met horrorverhalen voor duizenden euro's getilt worden.
Met vriendelijke groet,
Martin
Hallo beste Martin,
Dit kan zomaar gebeuren.
Soms kan men er ook wel eens naastzitten met het uitlezen, dan heb je gewoon een vals melding.
Dan kan het zijn, als je de motor even stil zet, en het contact even af, dat deze valse melding verdwenen is.
Bij sommige garages kan het wel eens voorkomen, dat men iets verkeerd inschat, je moet er dan ook niet direct op reageren.
De boot even afhouden.
En kijken of ze gelijk hebben dat het terug komt, dat kan je dan beter doen, als het natuurlijk geen ernstige voorvallen zijn.
Even aankijken wanneer de storing weer terug komt, dan heb je tenminste nog bedenktijd gehad.
Ik ga ook nooit over een nacht ijs, en kijk ook eerst de kat uit de boom.
De melding die ik dus had, dat waren dus de airbags, nu bleken er bij de vorige eigenaar al een probleem geweest was.
Nu stonden er dus 9 oude meldingen in het geheugen, helaas ben ik nog niet in het bezit van goede apparatuur, maar dat komt nog wel.
Ze hebben dit dus netjes gereset, en vertelde mij er bij, dat dit zeer waarschijnlijk niet eens meer terug hoeft te komen.
Ze zijn er daar dus niet echt op uit, om je een breuk te laten betalen, anders hadden ze er wel direct wat andere onderdelen in kunnen steken.
Er zijn gelukkig nog eerlijke dealers!
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?