vervanging schokdempers

• Jos

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/bmw-onderdelen/499337563-bilstein-sprint-schokbrekers-verlagingsveren-bmw-540-e39.html

Beste forumleden,

Mijn 535i e39 is toe aan andere schokdempers. Nu zag ik bovenstaande complete set staan die me erg aantrekkelijk lijkt. Kan iemand mij zeggen of dit een goede koop zou zijn?

Ik weet dat het een stevige set is maar daar hou ik persoonlijk wel van.

Groet, Jos

• Sven

Een set onder een schade auto … Staat niet bij wat voor schade en hoeveel km's. Ik zou het gewoon_niet_doen daarom. Maarja dat is persoonlijk en ik wil gewoon kwaliteit onder mijn auto. (stel je voor dat er wat fout gaat tijdens het rijden!)

• Ad

Hallo beste Jos,

Ga naar een goede auto onderdelen zaak, eentje die ook aan garages levert.

Koop daar een set goede Monroe's of Gabriel's, Koni of welk goed merk dan ook.

Je zult echt zien, dat je hier veel beter mee af bent, dan rommel onder een schadeauto vandaan.

Wie weet zijn die schokdempers ook krom, of naar de haaien, ik zou het niet doen!

Je koopt vaak de ellende van een ander over, en soms kan je na een jaar al weer gaan vervangen!

Ga voor goed materiaal, ze zijn nog niet zo erg prijzig, pak de telefoon, en bel een paar zaken op, en je zult zien, dat je met een aantal telefoontjes een behoorlijk prijsverschil kan maken, tenminste bij ons wel in Zuid-West Brabant.

Daar zitten meerdere zaken die de moeite waard zijn om even te bellen, het scheelt soms wel 60,00 tot 100,00 euro in prijs.

Echt de moeite om even rond te bellen!

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

• Jos

Oke jongens, jullie hebben me overtuigd. Inderdaad veiligheid voor alles!

Dank voor jullie reacties.

Groet, Jos

• Sven

Gelukkig Jos, ik ken u niet maar niemand wens je een ongeluk toe. Stel je voor dat in het ergste geval dat de vering aan het ongeluk heeft bij gedragen. Hoe dan ook, verstandige beslissing

:)

• BMW L.A. CarParts

Zat ook even naar de advertentie te kijken JOS en vervolgens ook even naar alle advertenties van de adverteerder..

En wat blijkt .. De HEREN die je net advies hebben gegeven hebben niet verder gekeken als hun neus lang is en hebben al direct een voor oordeel klaarstaan..

Als ze verder hadden gekeken staat er ten eerste de set op de advertentie afgebeeld en ten 2de staat in de andere andvertentie de schade auto afgebeeld..en moet zeggen ECHT LEVENS GEVAARLIJK hoor..die “ ROMMEL ”

Als ik kijk wat voor schade auto ik hier binnen krijg is de schade op de foto “ een peuleschil ”en en zie geen problemen in de schokbrekers set..

Tevens als men wat koopt bekijkt men het spul wat men koopt voordat er tot een koop over gegaan word..

En nieuw wil ook niet alles zeggen en er een productiefout tussen kan zitten…

Maargoed… het is de aard van de mensheid zal ik maar zeggen…

• Ad

Ja ja,

Niet verder gekeken dan hun neus lang is he!

Je zou ze soms de kost eens moeten geven doe met die rommel tegen een tegenligger knallen, neem jij dan ook de verantwoording voor dat gedoe.

Nee, dat dacht ik al! Niet dus.

Als Jos nu op uw advies deze dempers onder zijn auto monteerd, en hij rijd hierdoor zichzelf overhoop, omdat het dus niet deugedelijk was, neemt u hiervoor uw verantwoording, dan moet u nu ook zo flink zijn om hier op JA te antwoorden, dan hebben we nu een hele prachtige getuigen verklaring zwart op wit!

Wie zegt mij, dat deze auto die dat kleine beetje plaatschade geen hele grote schade aan de onderzijde van deze auto heeft, want op die manier kijkt u weer niet verder dan uw neus lang is. Maar goed, we zullen maar denken dat dit de aard van bepaalde mensen is, een verkeerd advies geven!

Bij nieuw heb je garantie, en natuurlijk kan er wel eens iets defect zijn als het nieuw is, maar bij de merken schokdempers die ik al geplaatst heb, ben ik deze nog nimmer tegen gekomen, moet nog steeds de eerste keer worden. Ze zijn in elk geval nooit krom gereden!

Ik werk al vele jaren in de schade auto's, en heb nog wel auto's gezien die aan de huid totaal geen vervorming hadden, maar dat er wel 4 kromme sckokdempers er onder zaten, dus in feite kan je aan de hand van een foto echt niet zien, of er geen schade aan de onderzijde aanwezig is!

Er dient weldeglijk erg voorzichtig omgegaan te worden met dit soort slechte adviezen, om iemand onderdelen aan te bevelen die misschien helemaal niet veilig zijn.

Men kan vaak een goed oordeel vellen, als men terplaatse is gaan kijken, en niet aan de hand van een foto.

Op een foto kan een auto geweldig mooi zijn, maar in het echt een demontage auto zijn, die geheel krom is zelfs.

Via een prentje geef ik dus nog steeds het advies: Niet doen!

Ze kunnen mij dan in elk geval niets in mijn schoenen schuiven, en bij u wel, het staat immers hier op het forum vermeld.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• BMW L.A. CarParts

Precies ja.. niet verder geken en vooral niet GOED gelezen (td)

als je goed mijn bericht had gelezen Dan had je ook gelezen dat ik vermeld

Tevens als men wat koopt bekijkt men het spul wat men koopt voordat er tot een koop over gegaan word..

En dan kan hij wel zien of er schade sporen op het te verkopen product (en) zit..

En in dit soort gevallen kan men altijd advies vragen aan iemand die er kijk op heeft..

En nieuw wil ook niet alles zeggen en er een productiefout tussen kan zitten…

Bij nieuw heb je garantie Handig als hij “ zichzelf overhoop rijd ” 8-)

Het is mooi dat je lange berichten overal op geeft maar lees de berichten dan ook eerst goed (tu)

Tevens zijn er meerdere mensen die ook jaren beroepen uit oefenen en ben je niet de enige hoe oud de leeftijd ook moge zijn..

En zo ziet men maar weer dat je met GOED lezen en onderdelen kopen je ook vooral je ogen moet gebruiken..

En niet zomaar iemand moet verwijten dat deze iemand de dood in wil brengen door een “ slechte advies ” want dan ben je zekers niet goed bezig

• Ad

Bericht retour aan u,

Lezen is idd erg moeilijk ook voor jou!!

In alle jaren ben ik nog nimmer een defecte demper tegen gekomen, dus dat valt dan tegen voor jou.

Kan je jezelf ook niet overhoop rijden, dacht je ook niet!

Vaak rijdt je voor nop, en is het niet eens aan te kijken hoe de staat is van dit spul.

remmen en dit soort delen kan je veel beter nieuw kopen, en zekers niet gebruikt.

Verder wilde ik er op wijzen, dat de schade, zoals ik al reerds eerder vermelden, dat de onderzijde van deze auto ook wel eens krom zou kunnen zijn, want dat lees je dus ook niet! want dit is niet te controleren van een plaatje, zo ook de staat niet van een plaatje, op een plaatje ziet er alles gewoon goed uit, terwijl het in erbarmelijke staat zou kunnen zijn.

Ik zou dus nooit een positief advies of raad geven, om gebruikte schokdempers te laten kopen door een ander, die er waarschijnlijk gezien het de topic starter aan een forum raad vraagt, of dit verstandig is, volgens mij kan je er dan gerust van uit gaan dat hij of zij daar geen enkel benul of verstand van heeft, anders zou hij die vraag niet stellen op een forum. Nee, zeker ben je dan helemaal verkeerd bezig, zou ook nooit moeten voorkomen dus, om dan een positief advies te geven..

Verder is het niet aan jou, hoe kort of hoe lang ik mijn berichten plaats, dat is mijn zaak, en heb daar geen bemoeienis van jou voor nodig. :)-D

Maar ik wens u een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Ad

• BMW L.A. CarParts

Bij deze even een TIP .. laat de ogen eens opmeten zodat u ziet wat er nu neer gezet word ..

Zal er verder maar niet meer op reageren om touwtje trekkerij te voorkomen en u meer tijd voor berichten heeft als ik en de lijst alleen maar langer word..

Maar ik wens u ook een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet