Hallo,
Hier mijn ervaring ik bezit een e36 touring 320i 1995,toen ik deze wagen kocht met 88000 km voorzien van nw schijven etc. in ieder geval vernieuwd.
Na ca. 2500 km begon stuur licht te trillen en na 3000 km naar de garage en zo zijn schijven 3 maal vervangen en steeds bij ongeveer 3000 km begonde ellende.
Stoute schoenen aan getrokken nieuwe schijven gekocht en jawel 3000 km foute boel,toch was het gek dat steeds
bij ca 3000km de klacht naar voren kwam.
Ik heb toen via EBAY in duitsland Brembomax gefentileerde schijven gekocht en originele BMW blokken,voordat ik ze ontvangen had kwam ik op een of andere manier van de leverancier een site tegen met montage richtlijn en ook hoe je ze niet moest monteren.
Hierbij kwam naar voren dat vaak de (ABS plaat) in ieder geval de plaat waar tegen de schijven dmv bouten werden gemonteerd.
Hij legde uit dat vaak deze plaat meestal met roest delen niet goed wordt schoongemaakt en bij het laten zitten van soms een tiende veschil alweer een nog niet voelbare trilling opwekt maar nu komt het dit zich openbaart bij ca 3000km
IK ben zo te werk gegaan en heb hierna nooit problemen meer gehad,misschien geluk maar ik kan mij er wel wat bij voorstellen.
Ik weet dat Ruud hier ook wel eens voor gewaaschuwd heeft dus mogelijk kan je er iets mee doen!
Zelf vindt ik de combinatie Brembo Max en Originele remblokken BMW toppie.
Succes.
Joop Groen