twee weken geleden heeft de auto een beurt gehad. Hierbij is ook de vacuumpomp aan de achterkant van het blok vervangen. Na 300 km kan ik nog niet veel zeggen over het olieverbruik, maar 1 ding valt me wel op:
Als de auto wat langer had stilgestaan (overnacht of zo) dan was voor het starten het rempedaal keihard. Bij starten is dat gelijk weer weg en doet de rembekrachting zijn werk. Nu blijft het pedaal zacht en behoud de bekrachting zijn druk. Dit liep dus terug door de defect of versleten vacuumpomp. Afijn, daar zijn we dus van af.
Ook de olieafscheider zou vervangen worden, maar daar is van afgezien. De monteur was bang daardoor weer een lekkage bij de peilstokbuis te veroorzaken. Het spruitstuk moet eraf en daar zit die buis aanvast. kwetsbaar punt. Ik heb dat maar even zo gelaten, als het olie verbruik blijft, dan moet ie alsnog.
De plastic buis die over de inlaten loopt was platgedrukt, ietsje troep erin, maar valt reuze mee. Wordt nieuwe voor geplaatst.
Ook is de klepdekselpakking vervangen, deze was ook lek. Onder de klepdeksel was alles mooi schoon, geen tekenen van een slecht ademend blok.
Het blok loopt weer erg mooi, weer een pleziertje om in te rijden.
Over het olieverbruik krijgen jullie nog een update.