pech onderweg, de vrijlooppoelie van de dynamo gelopen

• sander

ge39rard Schreef:

——————————————————-

> Sander, de vrijloop poelie zit dus op de as van de

>

zeg maar een poelie met een rubber demper ?

echt los op de as draaien klinkt raar omdat de dynamo wel degelijk flink aangedreven moet worden.

• Ad

Hallo Sander,

Ik heb altijd de Gates riemen gebruikt of het nu de getande riemen zijn of de multieriemen.

Nog mooit een maal een probleem mee gehad.

Maar dat was bij de vorige merken die ik reed.

kan het niet zo zijn, dat de constructie met de vrijloopnaaf het net niet aankan, en dat door het waarschijnlijke klapperen van de snaar, de krachten net iets te hoog zijn voor die vrijlooppoulie.

Dit heb ik dus wel op een paar fora gelezen, dat dit wellicht de oorzaak zou kunnen zijn.

Dat de enige juiste snaar die van BMW is, maar naar ik aan mag nemen, produceert BMW deze snaren ook niet zelf, die komen toch ook van een toeleverancier.

Ik heb het idee dat het daar in gezocht moet worden.

Ik heb eigenlijk nog weinig tot geen klachten gehoord over de Gate snaren.

Dus ik was echt verbaasd.

En ik ben zo, een goede raad sla ik nooit in de wind, want een gewaarschuwd man telt voor twee!

Er zal dus wel het nodige over geschreven zijn, maar tot hoever moet men dan terug gaan lezen, ik heb al eens de zoek functie gebruikt, en dan krijg je alle genoemde woorden die je opgeeft, niet dat ik dat erg storend vind, ik lees eigenlijk best graag de ondervindingen van de forum leden.

Maar dit vergeet ik dus niet meer, en de eerste de beste keer dat ik de multiriem zal vernieuwen, gebruik ik die van de dealer.

Dat is een telefoontje, en de spullen worden thuis bezorgd, makkelijker kan het niet.

Met vriendelijke groet,

Ad

• ge39rard

De poelie draait niet los op de dynamo want deze wordt gewoon op het schroefdraad van de dynamo as gedraaid odat deze gewoon de as meeneemt van de dynamo. het is moeilijk om uit teleggen maar in het gat van de poelie zit een stuk schroefdraad en een ring met rechte tanden. deze ring zit voor het schroefdraad in de poelie geperst en kan los draaien van het schroefdraad gedeelte, de vrijloop.

Gr Gerard

• Mellie

A million thanks for ptosing this information.