De vrijlooppoelie van de dynamo van mijn e46 318ci bj 2002 is vandaag eraf gelopen.I k hoorde een rotklap en heb meteen de auto aan de kant gezet. De multiriem lag er dus ook af. Juist toen ik opweg was naar de garage omdat ik vrijdagmiddag een zoemend oeoe geluid hoorde. De auto is dus afgesleept naar de garage. Nu is het verhaal, dat de vrijloop poelie 2,5 maand geleden is vervangen omdat de auto bij het starten een kort maar raar geluid maakte. Er is toen vast gesteld dat de poelie vast stond. Deze is toen vervangen bij een andere garage waar de auto nu staat. Het zoemende oeoe geluid is achteraf gewoon een resonantie geluid geweest. Bij de garage bleek vandaag bij het starten dat het geluid weg was, dus dat probleem was gelijk opgelost. Volgens de garage heeft de poelie er schuin opgezeten. Dit was te zien aan de vuilafscheiding op de as van de dynamo die schuin liep. Nu wil ik de schade gaan verhalen op de garage die toen de poelie gemonteerd heeft. Dit grapje koste toen samen met een nieuwe multiriem 254 euro. Ik ben echt niet van plan om weer die kosten te gaan maken. Nu vraag ik mij ook af of het mogelijk is, dat een goed gemonteerde poelie er toch af kan lopen.
Gr Gerard