E61 535d raar probleem met motot/automaat

• Eaz69

Ik heb 2 offertes opgevraagd. Bij Converter Revisie Veenendaal te Ede krijg je een nieuwe koppelomvormer + bakrevisie (incl nieuwe Mechatronics etc.). Anyway, het hele geintje zou daar dus 2750,= excl. kosten. Overigens wilde hij ook wel mijn auto als proefkonijn gebruiken om een experiementele koppelomvormer te testen; dan kon hij ook nog wat met de prijs doen. Hier ben ik verder niet op ingegaan.

Bij VRO te Oss kost een nieuwe koppelomvormer plaatsen + vervangen van olie, filter en wat stekkertjes 1200,00 excl. Indien een revisie van de bak ook noodzakelijk is dan komt het totaalbedrag op 2200,00 excl. Revisie van de bak was gelukkig niet nodig.

Flinke uitgave, maar geen schommelend toerental meer en ik rij weer met een gerust gevoel rond.

• Michiel

Dan ga ik ook maar naar VRO te OSS als je goeie ervaringen hebt! Scheelt toch weer aanzienlijk met CRV…

• Eaz69

Tot nu toe nog steeds geen klachten. Auto schakelt nog steeds heerlijk dus het is weer ontzettend genieten tijdens het rijden, bovendien krijg je een jaar garantie bij VRO.

Succes!

• crv

ik had u aangeboden om een revisie koppelomvormer te monteren omdat de orginele niet meer leverbaar waren ps de prijs bij vro is zonder een nieuwe megatronic dus dit is appels met peren vergelijken vind het alleen jammer dat er dan zo moet worden gereageert terwijl ik u alleen wou helpen op korte termijn maar even goed nog veel succes verder vriendelijke gr peter

• sander

hmm

ik raad aan om bij echte bak problemen eens contact op te nemen met ZF dortmund.(als je bmw een ZF bak heeft natuurlijk!)

ik ben er net geweest voor onderhoud aan mn aut5 en daar koste een complete ruilbak ex 2000 ongeveer.

een complete onderhoudsbeurt kost zo rond de €400

.

• fer

Ik heb ook problemen gehad met mijn versnellingsbak, laten reviseren bij autohuis meppel, na 2 jaar weer in puin, slechte monteurs daar

• Vakman Ruud

Zie mijn commentaar op het andere bak (E61) probleem.

Laat een ding duidelijk zijn de dealers weten niets van automaten en dan ook werkelijk helemaal niets.

Ja, vervangen a 5.000 ballen

Groeten.

Ruud

• Chappie

Re: E61 535d megatronic van 525d op schakelt raar kan ik softwear veranderen zodat ie weer als 535d schakelt