ruitenwissers doen het plotseling niet meer

• fsmit79

Beste Ed,

hopelijk kan de dealer iets vinden, bij mij was er niets te zien. Helemaal omdat ze het om en om wel en niet deden. Net als bij jou.

Als je een beetje handig bent, kun je zelf de motor vervangen. Ik heb een beschrijving gegeven in dit draadje;

Ruitenwissermotor vervangen

Controleer direct of de plastic hulzen op de koppelingen van het mechaniek nog strak zitten. Ik heb ze vandaag moeten vervangen nadat de linker ruitenwisser recht omhoog bleef staan.

• ed

Hallo Smit

heb alles vernieuwd. Was 550 Euro kwijt. Wat een geld.

Tot nu toe doen de ruitenwissers het.

groet

• fsmit79

Beste Ed,

wat is er allemaal vervangen? Inderdaad een hoop geld, maar als het probleem daarmee is opgelost….

groet Frank

• edwin

ruud,

was is het emailadres/tel. nummer van jouw zaak?

• Vakman Ruud

www.rapservices.nl of www.lakemanautos.nl

Groeten.

Ruud

• georgejo

Hi Vakman Ruud,

Mijn ruitenwisser doet het alleen nog maar in de snelle stand.

Het gaat om een BMW 530i van 2002.

Als ik de ruitenwisser vanuit de snelle stand uit zet stopt hij onmiddelijk en blijft dus midden op de voorruit stil staan.

Ik heb het bruine ruitenwisserrelais vervangen maar dat heeft niet geholpen.

Toen ik de ruitenwissermotor inspecteerde bleek het bakje vol water te staan. De wissermotor stond met de onderkant in hert water.

Ik heb vervolgens het afvoer gaatje opengemaakt.

Heb jij een advies om het probleem op te lossen?

George Josiassen

• fsmit79

Ik ben maar even zo bijdehand om je van advies te voorzien, je vraag is immers aan vakman Ruud gericht. Maar je probleem is hoogst waarschijnlijk op te lossen door de motor te vervangen, en als je daar mee bezig bent een extra afvoergat maken naar het motorruim. In geval dat de bak volledig vol komt te staan, is dat een extra afvoer.

Je kunt op het forum (je bent niet de eerste met dit probleem) een beschrijving vinden van mijn hand over het vervangen van de motr.

• georgejo

Hi Frank,

Ik kan jouw beschrijving van het uitbouwen van de wissermotor niet vinden.

George

• georgejo

Hi Frank,

Met behulp van jouw beschrijving is het uitbouwen van het ruitenwissermechanisme uitstekend verlopen. Hartelijk bedankt daarvoor.

Het mechanisme is in goede staat ! Ik heb alles goed schoongemaakt, gesmeerd en weer gedemonteerd.

De ruitenwissermotor heb ik opengemaakt en de microswitch en contacten gecontroleerd. voor zover ik kan beoordelen is alles in goede staat en er was ook geen sprake van waterschade.

Volgens mij moet het probleem ergens andres liggen.

Heb jij, of iemand anders, nog sugesties m.b.t. mijn probleem?

George