autobanden nodig

• Vincent

Er zijn 5 verschillende soorten van de Michelin HP primacy in de maat 245/45/17 afhankelijk van bv snelheidscoderingen, varierend in prijs van ongeveer 166 euro tot 356 euro per stuk, ex btw.

Dan zit er ook nog een marge in van degene die het erom legt, deze bepaald dat zelf. Dit verklaart misschien een beetje het prijsverschil. Ook hangt het er van af hoe oud de banden zijn. Banden die al 2 jaar liggen gaan vaak een stuk goedkoper weg. Ik weet niet of je zo snel van oplichterij kunt spreken, er zijn meerdere factoren die de prijs bepalen. Een groot bedrijf kan goedkoper inkopen, die zijn dus ook met minder marge tevreden. Maar of dit ook dezelfde banden zijn??

• BMWMaX

Als je al moeite hebt met de drukte daar dan wil je zeker niet naar dit deel van het land komen (NH). Ik heb wel eens ander praktijkervaringen gehoord uit Zuid Limboland.

Zelden hoor je iets over files daarzo

• Rob530DH2002

Ik woon sinds 8 jaar in Zuid-Limburg en de eerste 1,5 jaar heb ik nog nooit een file gezien op de A2, vandaag de dag sta ik er dagelijks stil zowel heen als terug (Zuid / Noord-Limburg). Ze zijn begonnen aan een spitsstrook richting zuid, volgend jaar pas richting noord. De A2 is een hoofdverkeersader die doorloopt tot in Zuid-Europa maar de staat der Nederlanden geeft het vele belastingggeld dat wij automobilisten ophoesten liever uit aan andere zaken, bv. die vele monden die gevoed moeten worden van gelukszoekers uit de rest van de wereld. Uit de linkse hoek hoor je vandaag de dag zelfs nog steeds als oplossing van files het duurder maken van automobiliteit. Wie van jullie overweegt om straks links te gaan stemmen, herinner je dan goed wanneer de autokosten aanzienlijk begonnen te stijgen, dat was toen de PvdA in de regering kwam. De jaren daarvoor met een rechts kabinet waren de kosten redelijk stabiel.

En zo zie je maar dat je van autobanden zomaar tot het onderwerp politiek kan komen.

(:P)

• sander

man ik moet tegenwoordig al een tijdje file karren op weg naar huis (12 km)eerst voor een stoplocht en dan een paar km verderop zo,n gore rotonde.

en dan zijn dr ook mnog van die eppo,s die gaan stoppen voor fietsers (die daar geen voorrang hebben)en de hele boel nog langer ophouden,om maar te zwijgen van de gevaarlijke situaties die vaan achter deze mafkezen ontstaan!

zo dan zijn we nu weer terug op het orginele onderwerp(:P)

• Ad

Hallo beste forum leden,

Ik ga meestal direct naar Google en kijk daar even bij “de goedkoopste autobanden ”

Dan heb gelukkig de mazzel, dat net het goedkoopste adres maar net een goede 6 km. bij mij vandaan is.

Als ik zie wat je soms moet neer tellen voor een set auto banden, dan val je haast van je stoel.

Autobandenmarkt.nl die komt haast in de buurt van deze prijzen, scheelt niet zo veel.

Scheelt vaak net de montage kosten en misschien nog een luttel klein bedrag.

De adverteerder waar ik dan ga, die maakt zijn reclame altijd incl. montage, nieuw ventiel en balanceren, gewoon erg duidelijk.

En, de service, die is geweldig goed, de koffie staat altijd klaar.

Ik ga dus altijd bij Alexander Aerden in Huijbergen in Zuid-West Brabant.

En dan te weten dat er mensen zijn die vaak vanuit de provincie Utrecht e.o daar hun banden gaan halen.

Zijn naam even op Google invullen, en je krijgt zijn site te zien.

Succes.

Je kunt ook via autobandenmarkt.nl een garagebedrijf zoeken op de post code van uw woonplaats, je krijgt direct

een aantal garages in uw omgeving te zien, met de eventuele montage en balanceer kosten te zien.

U kunt dus op deze manier nog even filteren, wie de goedkoopste is.

Met vriendelijke groet,

Ad

• ilbass@zonnet.nl

Vandaag de (st)(d)ealer in Den Haag gebeld en zij vragen ongeveer 800 euro voor de banden en het uitlijnen is 169 euro. Het is toch niet normaal meer. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat ze weer nieuwe marmer stenen in de showroom willen leggen maar niet met mijn centen. Een goede bandenboer vraagt rond de 650 euro. Dat is een verschil van 320 euro……

• ilbass@zonnet.nl

Keuze is toch geworden de Kwikfit. 2 achterbanden Michelin PS 3 ( opvolger van de PS 2 dit omdat de PS 2 niet meer leverbaar was ) inclusief uitlijnen monteren en de hele reukemeteut voor 564 euries. Blijft toch de goedkoopste. Voor andre dingen zal ik er niet heen gaan.