autobanden nodig

• ilbass@zonnet.nl

Hallo,

Ik heb twee nieuwe achterbanden nodig voor mijn 330d uit 2003. Ik wil perse Michelin PS2 hebben omdat die er nu ook onder zitten en ze bevallen me perfect. Betreft de maat 255-35-18-94Y.

Wie weet een goed bandenboer die na het vervangen van de banden ook goede apparatuur heeft om gelijk mijn auto 4-punts te kunnen. Ik kan ook naar Kwik-shit maar daar heb ik slechte ervaringen mee.

Ik woon zelf in Leiden.

• pieter_bmw

Waarom ga je niet naar de dealer voor banden. Wat betreft prijs is deze niet veel duurder dan een goede bandenzaak, en je weet zeker dat de uitlijning goed gedaan wordt.

• Mimi

Mijn ervaring met autobanden is dat de prijs enorm kan verschillen, zelfs 2 - 3 x verschil bij de een vs de ander.De d(st)ealership was voor mij altijd veel te duur.

Mijn advies zou zijn om eerst rond te bellen. Ik heb goede ervaringen met Kluinhaar in Hengelo (professioneel en vaak toch wel goede prijzen); evt. ottersberg in amsterdam (hier komen veel taxi chauffeurs en die weten wel waar ze moeten zijn voor banden…)

• fsmit79

Ik koop mijn banden zelf altijd via autobandenmarkt.nl. Goedkoop, goeie levering en je kunt zelf vervolgens de aangesloten garages er bij kiezen. Dan is een kwestie van rondbellen en vragen wie het kan.

Het geeft je in ieder geval wel een goed beeld van wat banden eigenlijk zouden mogen kosten.

• ilbass@zonnet.nl

De dealer bij ons in Katwijk besteed het uit aan Henzen dus dan kan ik betr zelf naar Henzen rijden.

• sander

http://www.bandencentrum-nederland.nl/home_0.html

nette gast en! super prijzen!

wel een eindje rijden maar ach das ook weer leuk toch?

• Mimi

die sites zijn best ok geprijsd. Alleen moet je dan naar een garage om die dingen te monteren, dus je moet dan wel die kosten meenemen. Dus wat mij betreft blijft het zo dat je juist met banden echt goed moet onderzoeken.

voorbeeld: 245x45x17 michelin primacy hp banden kost bij een bandenboer in badhoevedorp (waarvan de naam eindigt op ‘orama’) 375 per band en ik heb deze banden voor 190 euro per band incl. montage gekocht. Ik ben ertoe geneigd te denken dat dit praktisch oplichterij is.

• Jos

Ook ik heb goede ervaringen met autobandenmarkt.nl

• Rob530DH2002

Quote: 'wel een eindje rijden maar ach das ook weer leuk toch?'

Ik zit dagelijks te ontploffen achter het stuur door de drukte op de wegen, files ‘s morgens, files ’s avonds, overal druiloren voor je die continu nodeloos op de rem gaan staan en je dus niet die bocht lekker kan nemen zonder het gas los te laten, enz, enz. Ik weet niet waar jij woont maar hier in zuid limboland is autorijden niet leuk meer. Ik betaal me het schompes aan wegenbelasting en wat ik er voor terugkrijg zijn overvolle te smalle wegen vol met suffe eikels die niet kunnen autorijden.

Zo, dat moest er even uit, gelukkig weekend nu.

• Jos

Tja, ik kan wel met je meevoelen. Ik denk ook vaak wat een stelletje sukkels op de weg, er zijn er in vele soorten. Oudjes, jonkies, haastige, slome rijders, bellers, neuspeuteraars, kletsers, aggressievelingen, bumperklevers, zondagsrijders etc etc. Neemt niet weg dat we toch met elkaar rekening moeten houden, iedereen heeft zijn eigen mening over hoe we ons moeten gedragen op de weg. Is helaas het gevolg van ons overvolle landje waar veel mensen kennelijk denken dat de weg alleen van hun is. Ik heb makkelijk praten want ik gebruik m'n auto alleen in m'n vrije tijd als hobby, voor m'n werk gebruik ik de fiets.

Fijne pinksterdagen…….en erger je niet aan die sukkels, daar sta jij toch boven?

Groet, Jos