Remschijven + blokken 1serie

• Rob530DH2002

Kwestie van onderhandelen, ik ben er vorige week proefondervindelijk achter gekomen dat de prijzen nogal fluctueren bij de automaterialenzaken als je niet eerst naar de prijs vraagt. Ik hou alles bij in Excel, maar heb deze keer blindelings (dom!) gekocht bij hetzelfde bedrijf:

15-02-08:

Kroon Oil Presteza 5W30 LL01 2 x 5 liter en oliefilter 110,46 + 9,50 (literprijs 11,05)

06-03-09:

Kroon Oil Presteza 5W30 LL01 1 x 5 liter en oliefilter 48,31 + 10,97 (literprijs 9,66)

26-02-10:

Kroon Oil Presteza 5W30 LL01 2 x 5 liter en oliefilter 127,10 + 10,97 (literprijs 12,71)

Ik ga vanaf nu scherper letten op de inkoopprijs maar bezuinig niet op kwaliteit.

• oldjaggy

Okay okay ik ben overtuigd, ik koop origineel spul.

Allen bedankt !

R

• sander

tuurlijk moet je op de prijzen letten

alleen wat je zegt is waar ,bezuinig niet op kwaliteit!

• franklee

Om de kwaliteit te waarborgen, hebben we de standaard kwaliteitsnormen zoals ECE R90, Indien dit gehaald wordt, zou je dus minstens dezelfde specs moeten hebben als het origineel. De enige discussie die je dan nog zou kunnen hebben, is of de leverancier misbruik maakt van deze norm, maw. zegt dat het conform norm is, maar het niet zo is.

Als het wel conform ECE R90 specs is, dan zie ik geen reden om twijfels te hebben mbt kwaliteit en vermeende onveiligheid.

• sander

jah

maar helaas heb je ook nog zoiets van voldoen aan de minimale eisen van…

of ruim aan de eis van …. voldoen.

maar goed ,ik zweer bij oem spul en heb door schade en schande geleerd ,dat dat mij het beste bevalt!

• franklee

misschien heb je helemaal gelijk hoor.. zoals gezegd, ik laat het wel weten als het spul binnen is en gemonteerd is. Eens kijken of het een recht blijft en niet met een paar weken/maanden begin te trillen en te piepen . Mocht het echter ok zijn, dan hebben anderen er misschien ook wat aan. EUR 212 blijft natuurlijk een erg aantrekkelijk bedrag voor het hele setje.

• franklee

Update: De nieuwe remschijven, blokken (voor Steiner, achter ABS) en remschoenen voor de parkeerrem (tomex) zitten er in. Geen trillingen, gepiep of andere toestanden, vooralsnog lijkt de kwaliteit in orde. De grote voorschijven zijn van het merk NT, de kleinere achterschijven zijn van Eurobrake. De meegeleverde sensoren heb ik niet hoeven te gebruiken aan gezien de huidige nog ok waren. Ik ben er blij mee, EUR 212 voor het hele setje vind ik nog steeds erg plezierig. Lijkt een aanradertje dus.

• sander

ik hoop voor je dat dat ook zo blijft !

ben ook benieuwd wat er gebeurd na een flinke noodstop oid.

• franklee

da's waar… nu ben ik tegenwoordig een rustige rijder, dus los van een noodstop om ongelukken te vermijden, zal ik niet vaak de rem door de vloer trappen. Ik heb het gisteren wel heetgestookt omdat ik geen rare dingen wil meemaken met remmen, los van een lekker geurtje bleef alles lekker recht en trillingsvrij..

• fsmit79

Ik kan alleen maar zeggen dat tot nu toe alle schijven die ik bij de Brezan kocht zijn kromgetrokken na montage en 3d km rijden. Bij de laatste 3 auto's wel te verstaan. Ik zal dus die rommel niet meer kopen. Of het dan maar direct dealerspul wordt is natuurlijk overdreven. Volgens mij moet je kijken naar merk en kwaliteitsnormering. Dat in verhouding tot de prijs moet je in staat stellen een goeie afweging te maken.