tik in de motor

• kaptino

het was van valvoline, ik heb het ook bij die garage gekocht die man zei als je je auto achterlaat probeer ik zelf eerst ook zo'n flesje erin te gooien.

en volgens hem moest ik het erin gooien en dan na ong 400 á 500 km de olie verversen zo deed hij dat altijd??

en tot wat voor schade zou dit kunnen leiden dan? want als het echt schadelijk is ga ik toch even terug..

• sander

ja logisch

maar je moet toch echt even zeker weten welk spulletje er precies in gegaan is .

bv de forte moet er vrij vlot weer uit voorzover ik weet.

maar ik geloof dat valvoline niet van die erg agressieve spullen heeft

onderstaande vond ik op het net over deze valvoline engine flush

je hoeft je voorzover ik zie idd geen zorgen te maken

wel raad ik je aan om niet zomaar iets in de motor te laten kiepen zonder te weten wat het is .

Valvoline Engine Flush is an advanced non-solvent formulation.

“Solvent based engine flushes can do a great job, but

they have a propensity to damage seals and gaskets if

they are left in too long”, says Regional Technical

Manager Ed Kopinski. “The problem is that many people leave the product in for an extended time hoping that it

will improve the result”, continues Ed. “By developing

a non-solvent engine flush, we have minimised the

chances of this occurring. The other major benefit of a non-solvent engine flush is that it cleans in a gentle and controlled fashion. Many products containing harsh solvents have a tendency to remove large chunks of deposits all at once. The problem is that these chunks

can get stuck in the lifter gallery causing a multitude of engine problems.”

Valvoline’s advanced non-solvent formulation not only minimises the risk of harming seals and gasket materials,

it also safely dissolves sludge and cleans engines to improve oil circulation, free sticky valves and lifters and reduce the deposits that rob the engine of power

• kaptino

hmm ok, dank je :)

Maandag worden de remblokken en gelijk de olie en filter gedaan.

Kga voor de castrol 5w30, op advies van de dealer dit doen hun der ook altijd in zei de monteur.

• sander

jah 5 w 30 is ok toch

ga je volsyntheet gebruiken?

• kaptino

Ja, ik neem castrol edge met de bmw longlife specs.

Zit alleen nog even te twijfelen of ik de 5w30 of 0w30 zal nemen.

• sander

laat de 0 w 30 maar staan

voor een auto die al een tijdje meegaat is dat niet zo handig

wat heeft er tot nu toe in gezeten??

• kaptino

Nou, heb de olie vervangen door 5w30 bmw LL olie en het een week aangekeken en niks meer gehoord B)

Dus ik wil jullie ff bedanken voor t meedenken ;)

Mvg,

Kaptino