olieverbruik BMW M5 e39

• Rob530DH2002

Nog meer info op de diverse fora leert dat de M5 motor koud en bij stevige rijstijl aanzienlijk meer olie gebruikt dan een gemiddelde motor, dus als test misschien eens een maand je rustig rijden, alhoewel dat lastig zal zijn met zo'n beer onder de kap. :) Het schijnt dat veel M rijders altijd 1 à 2 liter olie meenemen in de kofferbak.

• Sjors Teeuwen

Hallo,

Bedankt voor de info over het olieverbruik.

Het blijkt dat de VFL (vor face lift) modellen meer olie lusten dan de FL (face lift) modellen.

Schijnt iets te maken te hebben met de toegepaste olieschraapveren.

Ik ga nu zeker naar de auto kijken.

Van een M had ik trouwens niet anders verwacht dan dat deze wel een aardige slok olie lust

Mvg,

Sjors

• BMWMaX

Van een M zou ik juist anders verwachten dan een oliezuiper. Juist omdat je je pk's meer zal aanspreken wil je toch dat ie goed beschermt en koelt dus moet de olie goed in orde zijn.

• sander

het ligt dan ook niet aan de olie!

zolang je er maar ingooit wat voorgeschreven word.

• johan

ik heb een bmw 523i e39 1996 225000km heb olieverbruik komt er uit langs de uitlaat zou iemand mij kunnen helpen wat eventueel het probleem is heeft het nog maar juist dat olieverbruik daarvoor nooit olie moeten bijvullen en ik vervang om 10000km 10w40 half s. alvast bedankt gr

• bmwm5fan

Ik heb zelf een M5 E39 uit 03/2000 en kan je melden dat het olieverbruik rond de 300ML per 7 tot 10.000 kilometers ligt.

Uiteraard moet je wel Gastrol 0W60 gebruiken en NIKS anders!

• Maikel Groen

Hej jongens ook ik heb een M5 nog niet zo heel lang en bij navraag schijnt het inderdaad normaal te zijn 1´op 1000 a 1500 km.

maar wat is nou de beste olie dan voor zon beest (zoals mijn pa dat noemt) want ik heb op advies zelf 5w30 olie

• sander

Maikel Groen Schreef:

——————————————————-

> Hej jongens ook ik heb een M5 nog niet zo heel

> lang en bij navraag schijnt het inderdaad normaal

> te zijn 1´op 1000 a 1500 km.

> maar wat is nou de beste olie dan voor zon beest

> (zoals mijn pa dat noemt) want ik heb op advies

> zelf 5w30 olie

op advies van wie?

enne die 5w30 ok maar welke soort?????

toch geen mineraal he?

dit soort zaken moet je altijd bij bmw opvragen die hebben die motor gemaakt en hebben zelf bepaald welke olie erin moet!

• frank540

de enige juiste olie voor de M5 is CASTROL EDGE 10 w 60.

je gaat toch geen risico lopen dat je de motor kapot draait.

• Sjors Teeuwen

In de oudere modellen van het begin van de productie tot productie 09-2000 moet er altijd 10W60 castrol TWS motorsport in (10W60 EDGE is ook goed).

Alleen in de aangepaste motor vanaf 09-2000 meen ik (facelift) is dunnere olie toegestaan. 5W30 geloof ik.

Persoonlijk zou ik nooit deze dunne olie gebruiken.

Voor goede en originele TWS 10w60 castrol motorsport kan ik de site die al in eerdere posts is gemeld aanraden: www.fahrzeugoel24.de.

Hier hebben ze de originele TWS motorsport en kost deze maar 9,74 euro per liter als je 12 liter bestelt.

Ik heb dit laatst ook gedaan en het werkt perfect. Binnen 3 dagen had ik mijn bestelling binnen dus ze leveren snel.