olieverbruik BMW M5 e39

• Sjors Teeuwen

Hallo,

Ik wil graag een BMW e39 m5 kopen en heb er een gevonden met een olieverbruik van 1 op 3000 km. Is dit normaal voor een M5? Ik weet dat de M motoren wel wat meer olie lusten dan normaal, maar ik zou graag willen weten wat het olieverbruik is van een M5 motor in zeer goede conditie.

Mvg,

Sjors

• zino1976

hoi, dat is zeker niet normaal hoor, ook al is het een M5.

Wat denk je zelf dat een M5 eigenaar een dozijn kannetjes achter in zijn auto heeft staan om van beurt naar beurt te komen? Dure hobby wordt dat.

Het kan wel eens zijn dat je een enkele keer een half litertje moet bijvullen tussen een beurt in, maar moet het vaker, dan is er toch wat aan de hand hoor.

• sander

zoek maar eens op dit forum het is al eens eerder aan de orde geweest

• fred koppers

lijkt mij dat eerst gecontroleerd moet worden of hij ergens doorzweet, of dat hij het verbrand.

• Sjors Teeuwen

Ik heb gezocht op de pagina, maar heb niet echt iets kunnen vinden.

Alleen in het stukje over de Castrol TWS 10W60 olie wordt er iets gezegd over het olieverbruik van een M5 met een verbruik van 1 op 800.

Bij dit verbruik lijkt het mij hoog tijd voor een motorrevisie, maar nu is mij nog niet duidelijk of een M5 met een olieverbruik van 1 op 3000 nog normaal te noemen is.

Ik heb namelijk gehoord dat bij de eerste serie M5's de motoren erg veel olie verbruikten en dat de motor onder garantie zou zijn vervangen als deze meer dan 1 liter op 3000 kilometer verbruikt.

Weet hier iemand toevallig of dit klopt?

Er staan namelijk op internet verschillende advertanties waarbij de motor zou zijn vervangen voor een nieuwer en verbeterd exemplaar in verband met het erge olieverbruik.

• sander

oplossing

ga even naar een dealer?

by the way zou 1 ltr op 3000km zoveel zijn voor zo,n krachtige motor?

• Rob530DH2002

Ik heb eens gegoogled op ölverbrauch m5, zie:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=%C3%B6lverbrauch+m5&meta=&aq=f&oq=

Dat verbruik lijkt toch normaal te zijn, als ik de berichten daar even vluchtig lees. Sites die een aanmelding vereisen kun je toch doorlezen als je klikt op In cache bij de Google zoekresultaten.

• frankM5 e39

als dat echt het olieverbruik is zou ik hem niet laten staan,als je een M koopt krijg je met olie verbruik te maken.

bij die van mij vul ik hem pas bij als hij op minimum staat en dan doet hij ongeveer 1 liter op 5000 km,met gemengde rijstijl.

en even sjoppen op internet levert zo 10 euro voordeel op met de 10 w 60 olie per liter.

• BMWMaX

1 liter op 2000 km bij een NIET M5 is heel normaal als je BMW mag geloven. Dus 1 liter op 3000 lijkt me geen probleem. Hoewel ikzelf hier geen vrede mee zou hebben want het blijft rijkelijk veel, vind ik.

• sander

hmm in de prakijk is het verbuik van een niet m niet zo hoog denk ik

mn vorige (e39)hoefde ik tussen het verversen van de olie bijna niet bij te vullen

en de huidige z4 eigenlijk ook niet