x5 3.0 diesel start niet meer storing fuell injection systeem

• Rachid

Beste mensen wie kan mij helpen? het volgende:

Op terugweg naar ned in spanje is mijn auto tijdens het rijden uitgevallen en starte niet meer, ik kreeg als storing te zien op display '“ Fuel injection systeem”"

na 4 weken is de auto terug in ned en heb het naar een garage gebracht, het volgende is gecontroleerd de brandstof pomp onder de tank bleek goed te zijn,en heb 2 sensoren veranderd bij de hogedrukpomp te weten nokassensor en railsensor dacht ik totaal geen ruseltaat de auto wil maar niet starten, de garage zegt dat het een hogedrukpomp is, terwijl die pomp 1.5 geleden vervangen is en heb totaal 42km er mee gereden!! wie kan mij een advies of helpen om dit probleem op te lossen??

Alvast bedankt voor jullie info.

Gr Rachid.

• sander

42 km?? terug gaan voor garantie denk ik

• Jo

Hallo Rachid,

ik heb ook een dergelijk probleem met mijn BMW X5,

bij het rijdend stop zetten, start hij niet altijd (gelukkig meestal wel),

heb dit probleem al meer dan een jaar,

bij storing, start ik hem door eerst met een rubber hamer onder de tank te slaan,

denk zelf dat het een storin/contactfout in een van de pompen of sensoren is,

het probleem bij mij is dat als hij bij de garage staat geen storingen vertoond,

ben het eigenlijk spuugzat en wil de auto verkopen,

zie de combinatie BMW X5 en rubber hamer niet meer zitten.

toevallig strarte hij gisteren-avond helemaal niet meer !!

hoop zodadelijk wel.

Bij de BMW garage zien ze je graag aankomen,

met alleen de onderzoekskosten koop je al een goede gebruikte auto.

snap dat jij met je handen in je haar zit, net als ik,

vindt het een hele mooie auto, maar het geld groeit me niet op mijn rug.

ik hoop dat je snel een oplossing vindt,

zal je ook op de hoogt houden hoe en wat ze bij mijn auto gaan doen,

groeten Jo

• rob gra

bmw dealers zijn boeven . die gaan voor de voet op beginnen met vervangen. en beginnen met t duurtste onderdeel

eer dat ze het euvel gevonden hebben ,ben je duizende euro s verder.

idd snel verkopen dus

• Rachid

Ik heb inmiddels de x5 naar een garage in haarlem te weten revisie diesel motoren nijverheidsweg, die schijnen goed te zijn in het uitlezen van bmw, dus ik hoor het wel maandag wat de probleem is?? ze gaan de injectoren en verstuivers en de hogedrukpomp emten en testen en alle andere storingen

trouwens jo ik heb wel meer dan 6 storingen in de auto zetten volgens de eerste uitleesgegevens en ze gaan er mee aan de slag ik hou je op de hoogte!!

Een verzoek aan mensen die mij meer advies kunnen geven wat de oorzaak is van het probleem, er zitten vast mensen erbij die toch verstand van hebben en oja de bmw dealer zegt het moet zeker zijn dat de hogedrukpomp is zo niet dat moet ik al die onderzoeken zelfs betalen inval dat het niet de hogedrukpomp is vandaar dat ik de auto nu helemaal compleet wordt uitgelezen!! meer info beste mensen over dit probleem is van harte welkom zo kunnen we elkaar helpen??

• Vakman Ruud

Er is nog een derde sensor (druk regelaar), achter op de pomp zelf.

Succes.

Ruud

• rachid

Ruud,

zie je dat op de uitleestest dat sensor(druk regelaar)?? het probleem is dat er wel brandstof naar de hogedrukpomp gaat maar hij spuit het niet door???

en de auto is tijdens het rijden uitgevallen op de snelweg en ervoor had ik al sinds 2 weken ervoor problemen dat de auto niet trekt tussen 0km en 60 hij was te traag haalde wel de snelheden van 160 en 170km maar had de kracht niet die normaal moest hebben, ik kon de auto niet uitlezen in buitenland, dacht ik ga terug naar nl dan uitlezen amper 250 km van malaga naar spanje spontaan uitgevallen tijdens het rijden!! beste mensen kan iemand over dit probleem vertellen??

wie weet kan het lijden tot iets!!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Jo

Beste Rachid,

ik geloof dat wij hetzelfde probleem hebben, alleen bij mij start hij weer als je onder op de tank klopt,

maar heb het probleem gelukkig niet onder het rijden,

ik ga er van uit dat de bedrading of sensor in de buurt van de pompen in de tank moeten zijn,

bij mij komt de brandstof tot aan de hogedruk pomp, maar wordt dan geblokkeerd ,

volgens de garage dan ( Bos en Slegers in Eindhoven ).

De garage (zegt) de pomp in de tank te hebben vervangen, dus daar heeft en kan het niet aan liggen,

dan rest bij mij de vraag aan Vakman Ruud, heeft de sensor in de tank iets te maken met de hogedruk pomp ?

In mijn garage kijken ze onder de motorkap, volgens mij moeten ze de sensoren en bedrading bekijken,

weet niet of ze dit doen om te verbloemen dat ze de vorige keer een verkeerde reparatie hebben gedaan,

die mij Euro 600,00 heeft gekost, want uiteindelijk blijf ik met hetzelfde probleem zitten,

toevallig krijg ik morgen ook meer te horen, houd je op de hoogte, reactie van vakman ook welkom.

groeten Jo

• Jo

Hallo Ruud,

heb een berichtje geplaatst bij de oproep van Rachid, dat deels ook voor jou bestemd was,

wist niet dat ik direct onder jou antwoord kon reageren,

de 3e sensor die jij bedoeld, heeft deze iets met de hogedruk pomp te maken,

of is het de sensor die achter de overhevelings pomp zit,

ik wordt er knettergek van, en volgens mij bij de garage ook.

Misschien had ik toch naar de BMW garage moeten gaan, hebben misschien meer ervaring,

maar ben voor het laatst met een kapot achterlicht naar BMW-dealer gegaan (van Laarhoven Eindhoven)

en daar zeiden ze dat het hele achterlicht was geoxideerd en vervangen moest worden,

had daar in principe mee ingestemd, dacht wat moet dat moet, maar met enige twijvel,

en idd, in het weekend het achterlicht los gehaald, beetje roest op de stekkers gevonden, schoon gemaakt,

van het achterlicht zelf was de aarde (-) los geraakt, pompnageltje er in, en alles was opgelost !!

Daarom durf ik nu niet meer naar de BMW dealer, heb het gevoel dat ze je helemaal leeg zuigen,

want je hebt immers geld zat als je een dergelijke auto hebt, nou mooi niet !!

vindt het een mooie auto, rijdt lekker, veilig, maar moet er een hoop voor laten,

weet dat het mijn eigen keus is, maar gaat om het principe.

Ik hoor het wel, alvast bedankt,

groeten Jo

• Rachid

Oke jo,

Ik denk toch dat het 2 verschillende problemen zijn: de x5 van mij is tijdens het rijden uitgevallen en start helemaal niet meer!! met een storing in display: Fuell injection systeem“”!!

Hou me toch op de hoogte, mocht ik iets weten over mijn probleem geef ik het gelijk door!! alle info van mensen is ook zeer van harte.

Gr Rachid.