Ik heb een E39 530D Touring (automaat) uit 2001 en hier een Parrot 3100 laten inbouwen als carkit en eveneens de Alpine KCA icm de Intravee II voor de Ipod. De Parrot kan niet worden bediend met de stuurbediening,maar het geluid loopt wel via de autospeakers. De Alpine is helemaal geweldig, deze wordt middels de Intravee aangesloten op de CANbus en komt in de plaats van de CD wisselaar. De IPOD kan met de boardcomputer worden bediend (ik heb het type met het grote scherm) en er komt een nieuw IPOD menu bij waardoor de volledige functionaliteit beschikbaar is (zoeken op artiest, nummer, album) ondersteuning van playlists.
Sommige IPOD laden niet op (Iphone en Ipod Touch en sommige versies van de Nano). In eerste instantie leek de mijne ook niet op te laden, ik heb toen de Scorche Passport besteld (eur 30), dit is een stekker die je tussen de Alpine en de Ipod zet zodat de IPOD wel opgeladen kan worden. Achteraf bleek dit niet nodig, na een reset werd de Nano gewoon herkend en opgeladen en staat er het Alpine logo op de Nano.
Ik kan niet anders zeggen dat dit helemaal geweldig werkt (afgezien van de standaard audio van de E39 die op z'n best nog erg matig is).De Parrot werd met voice commando's en dat gaat ook allemaal prima.
Kortom: aanradertje, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Ik heb het laten inbouwen door wheelsonline.nl (zeer klantvriendelijk, eveneens aanrader).