electronische storing e39 530d touring

• Rudi E39

Hallo,

Vandaag contactslotschakelaar vervangen. Problemen weg, stuurbedieningen doen weer maar getriebenotprogramm blijft opkomen zodra het contactslot wordt omgedraaid. Kan deze melding er alleen dmv uitlezen en opheffen uitgehaald worden? Of kan er nog een ander probleem zijn. Bij het uitlezen een aantal weken geleden gaf de remschakelaar een foutmelding. Kan me voorstellen dat dit ook door de contactschakelaar veroorzaakt werd, maar misschien is er wat anders. Auto heeft inmiddels 245k km gelopen dus misschien bakolie en filter vervangen?

Mvg, Rudi

• Rob530DH2002

Hey Rudi, goed om te lezen dat de meeste problemen zijn opgelost, wat betreft de getriebenotprogramm-melding kan ik je niet echt helpen, bel of mail eens met Ruud, hier de gegevens van z'n site. Ik weet niet hoe lang je dit forum al leest, maar als dat enkele jaren is (zoals ik) dan zou je kunnen vermoeden dat als de automaatbak nog nooit een olie verversing/spoeling heeft gehad, het zou het wel eens te laat kunnen zijn bij deze km-stand. M.a.w. als de getriebenotprogramm-melding een valse melding is (wat ik voor je hoop) dan laat als de wiedeweerga je bak spoelen, hier één van de vele topics over dit onderwerp op dit forum. Via zoekfunctie rechtsboven vind je er nog veel meer.

• Rudi E39

Hey Rob, bedankt voor je bericht. Heb idd een heleboel gelezen over het spoelen van de bak. Inmiddels is de storing uitgelezen en gewist en komt die niet meer terug. Mogelijk is deze storing veroorzaakt door andere storingsmeldingen en moet die dmv een computer gereset worden. Maar de mijne doet het weer prima en geen rare meldingen meer. Helemaal blij.

Allemaal bedankt voor de reacties. Groeten, Rudi.