electronische storing e39 530d touring

• Rob530DH2002

Waarom weet je zo zeker dat het de boordcomputer is? Een vaak voorkomend probleem is de voorschakelweerstand (ook wel egel genoemd) van de aanjager, deze laat de aanjager bijna onhoorbaar draaien, ook als de auto in de ‘ruststand’ is gekomen. Meer info zie de zoekfunctie rechtsboven, dit is al vaak aan de orde geweest hier.

• Maikel

Hallo Rochiteau

Ik weet dat het inmiddels een paar jaar later is en ik hoop dat je dit nog leest.

Kun je me vertellen hoe dit verhaal is afgelopen en wat je hebt gedaan?

Mijn auto heeft nagenoeg dezelfde kuren.

Bedankt

Groeten Maikel

• Rudi

Dag allen,

Ook ik ben erg benieuwd of er een oplossing voor de storing is gevonden. Ik heb sinds een paar maanden een E39 523i Touring uit 1998 met 240K op de teller. In het begin geen problemen. De eerste keer begon het bij het naar beneden klappen van het zonnescherm en openen van de spiegel dat de radio uit schakelde, de stuurbedieningen niet meer functioneerden, incl. claxon, airbag controle lampje aan en de melding Getriebenotprogramm. Na het sluiten van de spiegel, terug klappen van de zonneklep en een keer het contact uit, sleutel eruit en er weer in en het contact weer inschakelen, was het probleem verholpen. Nu is het alleen per ongeluk nog een keer gebeurd en gaat de storing niet meer weg. Ben dus erg benieuwd of het probleem in deze topic is opgelost omdat het voor mij een “feest” van herkenning is om te lezen dat er meer zijn met een bijna gelijk probleem. Hoor graag nog.

M.v.g., Rudi

• Rob530DH2002

Dit soort vreemde elektrische storingen zijn vaak het gevolg van een defect in het zwarte kastje dat aan het stuurslot zit. Is geen grote ingreep en kost maar een paar tientjes als je het zelf doet.

• Rudi E39

Dag Rob,

Bedankt voor je info. Is daar ook iets van een handleiding van?

Nog een goed adresje voor de onderdelen?

Wat ik nog niet gemeld had in mijn vorige bericht is dat de computer is uitgelezen en daarbij veel foutmeldingen zijn verwijdert uit het motormanagementsysteem. Ook kon er geen contact worden gelegd met het multifunctionele stuurwiel en de airbag console. Daarnaast gaf de remschakelaar een fout terwijl de remlichten het wel doen. Mogelijk doet dit iemand nog een belletje rinkelen.

Mvg, Rudi

• Rob530DH2002

Kan ook samenhangen met slechte sleepcontacten in het stuurwiel. Waar woon je? Neem anders eens contact op met Vakman Ruud, die post hier regelmatig en zit in A'dam en IJsselstein.

• Rudi E39

Ja heb zijn naam al veel gezien dus dacht al wel dat hij handig zou zijn. Woon in het oosten dus Adam is best ver. Ben zelf ook wel handig maar als er een handleiding voor handen is werkt dat wat makkelijker en een adresje voor onderdelen ook. Dus als je wat weet …

• Rudi E39

Vakman Ruud, hoe kan ik met jou in contact komen?

• Rob530DH2002

BMW e39 Ignition switch replacement

http://www.youtube.com/watch?v=SIHjLvi04Mw

BMW E39 Key stuck, skipping, jamming

http://www.youtube.com/watch?v=VwuajJbdTdE

• Rudi E39

Hey Rob,

Hartelijk dank! Leuk man, nog veel meer te vinden op youtube :-)

Ga eerst de contact switch maar eens vervangen.

Groetjes, Rudi