spanningsregelaar defect?

• Jerry

Hallo iedereen,

Zit al een tijdje met het probleem dat mijn kilometer en verbruikersmeter het niet meer doen, zo af en toe gaan ze spontaan aan en als ik het contact weer uit zet na een rit en daarna weer start is de auto het signaal kwijt. Blijkbaar krijgt het instrumentarium geen of een zwakke puls, wie is bekend met dit probleem? Kan dit de pulsgever zijn ? of moet ik het ergens anders zoeken? Alvast bedankt

E39 520i touring bj 98

• sander

laat m eens uitlezen

• sam

hoi jerry

Ik heb dezelfde probleem , heb een bmw 530d , waarbij de km teller het soms wel en niet doet, heb je er toevallig al een oplossing voor gevonden, ik hoor het graag van, zou je dankbaar zijn,

mvg

• louis

ik heb een dodge van 1981 , heb de dynamo door laten meten die was goed. maar ik kon de spannings regelaar niet vinden. en ook de vraag van kan het door de spannings regelaar komen dat, bij een auto zo als deze een americaan gelijk de helft van mijn alls het eigelijk minder doet

• sander

eeeuh wat bedoel je nu eigenlijk?????????????? “bij een auto zo als deze een americaan gelijk de helft van mijn alls het eigelijk minder doet”

meet eens aan de accu met draaiende motor en kijk wat de spanning is bij verhoogd stationair toerental

is dit rond de 14,2 oid dan is alles ok is het bv veel hoger dan is je regelaar vaak kaduuk is het veel lager dan is er vaak wat anders aan de hand.

• Arjen

Hallo ik heb een 530d touring uit 2000 met een kilometerteller die steeds uitvalt. Ook verbruiksmeter, ABS en cruisecontrol doen het dan niet.

Al 2x uitgelezen en gereset, en 2 sensors vervangen, niks heeft gewerkt.

Iemand een tip? is een bekend probleem voor de 5 serie en de x5 maar wat is de oplossing…….

• Jan .Kruizinga

De accu van m,n Kever cabrio 1303S(bouwjr 1972) ging vanmiddag tijdens een ritje aan de kook!!

is dit een kwestie v d spanningsregelaar??

• sander

Jan .Kruizinga Schreef:

——————————————————-

> De accu van m,n Kever cabrio 1303S(bouwjr 1972)

> ging vanmiddag tijdens een ritje aan de kook!!

> is dit een kwestie v d spanningsregelaar??

ja!!

btw hebben jullie keverrijders zelf geen forum(:D????

• jan

Het zelfde probleem heb ik ook. de ABS en de ASC doet het ook niet.

Weet iemand al wat dit kan zijn?