abs storing bmw e39

• bjorn

Beste BMW Rijders,

Ik had hetzelfde probleem zie mijn topic hierover.

Omdat bij mij het probleem sinds gisteren verholpen is leg ik hier even uit wat er loos was ter aanvulling van dit forum. Na het laten vervangen van de sensor rechts achter werkte de kilometerteller weer. Deze LA sensor geeft zoals sander al aangaf data aan de km teller.

Ik heb vervolgens de andere sensor rechts voor laten vervangen. Vervolgens werkte de abs weer maar bleef deze in de laatste meters van de remweg hangen. Gisteren heb ik de sensor welke door mijn garagehouder vervangen is er zelf een keer uitgehaald en nu blijkt dat hij deze flink ingevet heeft. (Dit invetten is niet echt gebruikelijk bij kunstof delen naar mijn mening maar het is er een van de oude stempel) Ik heb de sensor zuiver gemaakt en alles werkt nu weer perfect. DIT IS DUS WEER EEN GEVAL WAARBIJ HET NIET DE UNIT IS MAAR DE SENSORS ZELF. Het blijkt overigens een veel besproken probleem te zijn en een fout die vaker voorkomt bij de E39. Het probleem is ook dat deze modellen 4 sensoren bevatten dus er is een grote kans op een makement na verloop van tijd. Later heeft BMW ervoor gekozen om maar 1 sensor te plaatsen.

Suc6!

Tot zover enige info!

• fsmit79

Goh, Rob is nog vaak terug gekomen zo te zien….Hij was sprakeloos van alle reacties …

• exsencon

Ik heb een gelijkaardig probleem met mijn 728i e38. Geen ABS,geenASC,snelheidsmeter,kilometerteller,verbruiksmeter werken niet meer. Zelfs de ruitenwissers werken niet in intermittende stand.Komt dat allemaal door die ABS controller?

Ik zou hem wel willen laten repareren in england als dat inderdaad gemakkelijk te verwijderen is. Zo te zien scheelt dat toch een flink stuk in prijs.

Zijn er speciale dingen waar je moet opletten als je dat verwijderd? Vermoedelijk kan ik ook zonder die controller rijden want nu heb ik eigelijk een die toch niet werkt en het rijdt goed (bij mooi weer!)

• EmptyWallet

Nou ik heb met mijn 530D e39 een dergelijk probleem.

Eerst zo nu en dan storing, nu permanent.

De auto “denkt” echt dat ie stil staat te zien aan het niet werken van de ruiterwissers in interval (ja heel langzaam/frequent).

Ook de KM-teller en verbruiksmeter doen niets, en de KM-stand loopt ook niet op.

De unit is door de BMW-Dealer naar actronics gestuurd ter reparatie.

Helaas retour met de melding “stuk”

Ja duh…

Breeman heeft er achteraan gebeld en een injector in de unit is niet te repareren ??????

Nou ja goed opsturen naar Engeland zal dus hetzelfde resultaat opleveren, ben dus al een maandje of 2 op zoek naar een vervangende.

Ben ff klaara met alles nieuw door de dealer te laten doen, de afgelopen 3 jaar zeker al ruim 6000 euro lichter aan onderhoud en reparatie bij de dealer.

En de auto nog vol met problemen.

Ga nu dus maar eens van mijn geloof afstappen en hulp zoeken bij de liefhebbers.

• Ed Visser

Hallo allemaal,

Ik heb een BMW 530D Touring uit 2001.

Het probleem met mijn auto is het volgende:

Soms als ik rem bij een oneffenheid in de weg slaat de (voor)ABS aan.

Als je de rem los laat en daarna weer remt is er niets aan de hand.

Er gaan op dat moment ook geen lampjes branden!

De garage zegt maar even af te wachten tot dat de sensoren (helemaal) kapot gaan?

Wie heeft ervaring met dat probleem en kan mij vertellen hoe dit op te lossen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Ed

• nan

hallo,

kan ienamd me helpen met een storing/alarm die ik op mij dashbord krijg van mijn bwm 3 compact bouwjaar 2005. Probleem is als de auto optrekt van zijn eerste versneling naar de tweede dan krijg ik een alarm met driehoek met een pijlje.Motor houd in en reageerd niet, krijg geen vermogen, als ik de gas los laat en weer indruk dan doet het weer normaal. Heb het laten uitlezen maar geen fout gevonden ofwel wordt niet geregistreerd,

• keesE39

er is hier al veel over gepraat,maar toch heb ook ik er een probleem mee die ik ff wil voorleggen.

bij mij gaat ook de abs branden en geen km aanduiding,verbruikmeter,kmstand loopt niet op.

de bmw is 2weken geleden uitgelezen en er is linksachter de abs sensor vervangen.probleem blijft.

vandaag is de complete abspomp vervangen(de E39 is uit 1996 dus eerste model pomp),maar helaas storing blijft.

wel ging hij na het starten uit,maar tijdens rijden springt de abs weer aan en geen snelheidaanduiding,toen gelijk uitgelezen en hij gaf geen storing aan!!!

ook is mijn verteld dat het eerste model abspomp bijna niet kapot gaat,daarom vindt de monteur het vreemd dat het aan de abspomp ligt.het is een 523i uit 1996.

weet iemand hier raad op

• Jos

Lijkt me een boordcomputer probleem. Leg het eens voor bij

• keesE39

ff een update,heb gisteren de Bmw laten uitlezen en gaf l.a abs sensor aan.

we hebben de comp.gereset en zijn gaan rijden met de uitleeser aangesloten,hij ging gelijk weer in abs storing en op het uitleesapparaat gaf hij de andere 3 wielen wel goed aan,alleen l.a niet,terwijl deze sensor vernieuwd is,nou gaat de Bmw dinsdag terug naar waar hij is gemaakt,dus ff afwachten.

misschien een slechte abs sensor of slecht contact???

• keesE39

nou het is voor elkaar,auto is nagekeken en er zat een slechte verbinding in de aansluitconector.

kan weer zien hoe hard ik rijdt,en geen melding meer(tu)