Beste BMW Rijders,
Ik had hetzelfde probleem zie mijn topic hierover.
Omdat bij mij het probleem sinds gisteren verholpen is leg ik hier even uit wat er loos was ter aanvulling van dit forum. Na het laten vervangen van de sensor rechts achter werkte de kilometerteller weer. Deze LA sensor geeft zoals sander al aangaf data aan de km teller.
Ik heb vervolgens de andere sensor rechts voor laten vervangen. Vervolgens werkte de abs weer maar bleef deze in de laatste meters van de remweg hangen. Gisteren heb ik de sensor welke door mijn garagehouder vervangen is er zelf een keer uitgehaald en nu blijkt dat hij deze flink ingevet heeft. (Dit invetten is niet echt gebruikelijk bij kunstof delen naar mijn mening maar het is er een van de oude stempel) Ik heb de sensor zuiver gemaakt en alles werkt nu weer perfect. DIT IS DUS WEER EEN GEVAL WAARBIJ HET NIET DE UNIT IS MAAR DE SENSORS ZELF. Het blijkt overigens een veel besproken probleem te zijn en een fout die vaker voorkomt bij de E39. Het probleem is ook dat deze modellen 4 sensoren bevatten dus er is een grote kans op een makement na verloop van tijd. Later heeft BMW ervoor gekozen om maar 1 sensor te plaatsen.
Suc6!
Tot zover enige info!