abs storing bmw e39

• krakpatsboem

Hallo beste mensen,

Bij mijn e39 520i zijn er ook problemen met ABS + ASC ,die vallen beide gelijk uit.

Dit is pas begonnen met de sneeuwbuien,ook niet direkt,maar na een paar dagen rijden in sneeuw + strooizout enz…

Het rare is dat ze samen uitvallen,maar ook willekeurig terug aanslaan.

Zou 't eventueel kunnen dat ze nu gewoon erg vuil zijn??

Als ik ze ga afspuiten,waar juist moet ik dan richten,tussen de velg door op de remblok of zo,want dat weet ik niet….

Weet iemand soms raad?

Dank bij voorbaat!!

En aan iedereen een Gelukkig Nieuwjaar eh !!!!!

Peter.

• peter

hallo, weet je al wat het kan zijn? heb nl het zelfde, ook mn snelheidsmeter doet het niet

rij een 523 van 1998 succes met je bmw groet peter.

• cetin

Hallo Peter,

ik had met mijn 523I (E39) uit 1997 iets gelijks.

soms gingen de abs en asc lampjes branden, en na een paar km weer uit.

Of juist als ik over een drempel reed gingen ze aan, en dan werkte de snelheidsmeter ook niet meer.

Nu ben ik paar maanden verder en ASC en ABS lampjes blijven branden, snelheidsmeter werkt niet.

uitlezen gaf aan: wheel-speed signal, front right

Ben jij al naar de garage geweest ?

Wat was het resultaat ?

Bedankt alvast.

E. Cetin

• cetin

Hallo allemaal,

Of juist als ik over een drempel reed gingen ze aan, en dan werkte de snelheidsmeter ook niet meer.

Nu ben ik paar maanden verder en ASC en ABS lampjes blijven branden, snelheidsmeter werkt niet.

Wat zou dit kunnen zijn abs sensor of abs computer ?

Bedankt alvast.

E. Cetin

• cetin

hallo krakpatsboem,

Wat was het resultaat ?

Bedankt alvast.

E. Cetin

• cetin

Hallo Mustafa,

ik heb met mijn 523I (E39) uit 1997 iets gelijks.

Wat was het resultaat ?

Bedankt alvast.

E. Cetin

• ge46rard coupe

zal een sensor zijn. deze kan vuil zijn of kapot. laten vervangen als de sensor toch kapot is en als de storing blijft opnieuw uitlaten lezen. ik heb ook dit probleem met mijn vijf gehad. ik had een abs probleem door de kapotte sensor. de auto remde schokerig juist als het lampje van de asc abs uit was. dit was gelukkig maar een paar honderd meter. wanneer ik de auto starte en weg reed. het vreemde alleen was dat het lampje na een week weer ging branden en uit is gebleven na een paar weken verder. of het probleem ook echt verholpen was weet ik niet omdat de auto vrij kort daarna gestolen is…

gr gerard

• Nils

Beste mensen,

Laat aub de abs module (naast motorblok) nakijken/repareren. zelfde ellende gehad met 523 Touring 99 en sindsdien probleemloos….(wel van de week mijn deuropener binnen afgebroken!! wtf)

• sander

ja bij jouw

maar dit geld niet voor alle e39,s

het is vaker een sensor

• nils

Sander, je weet toch, statestiek is per def. onbetrouwbaar.

Echter als probleem soms wel, soms niet voorkomt is het een meestal een electrisch probleem en zoveel (gevoelige) electra zit er niet in een sensor.

Ik was het ook niet eens met m'n monteur (geen BMW) en wilde eerst sensors wisselen om uitsluitsel te krijgen, maar hij had gelijk. (en bespaarde dus geld door niet te gaan klooien)