Lekkende dieselpomp

• mark

hallo

heb hier een bmw 318 tds (98) waar de bovenste dichting het begeven heeft , waar kan ik deze het beste laten maken liefst nattuurlijk in belgieen tegen een schappelijke prijs :-) en als er niets anders opzit wil ik wel iets verder gaan ,nadeel heb geen optie om de wagen ter plaatse te laten

thx

mark

• mark

hoeft niet meer , heb iemand gevonden in knokke heist die dat hersteld

thx

mark

• Ergin

Niels Schreef:

——————————————————-

> Heb hetzelfde probleem bij mijn E36 325td,

> bovenste pakking is lek. Pakkingsetje gehaald bij

> Diesel Buchli in Harderwijk (10 euro),

> inlaatspruitstukpakkingen bij de dealer en een

> (duitstalige) handleiding van internet. Moet goed

> zelf te doen zijn, ongeveer 2 uur werk. Ga er

> binnenkort aan beginnen.

>

> Niels

Beste,

Was het gelukt met de pomp? Ik heb een E36 318TDS waarvan ik de dichtingen van de pomp heb gekocht en zou deze ook willen vervangen.

Maar kan je mij hierbij helpen…? Een handleiding of een schema van de pomp? alle hulp is welkom, zou u dankbaar zijn… ;-)

Alvast bedankt.

Mvg,

Ergin

senlikoglu@hotmail.com

• Niels

Ergin,

de onderste pakking bleek ook lek te zijn. Ik ben er daarom niet meer aan begonnen en heb de auto (met melding van het defect!) verkocht.

Inmiddels rij ik een e34 525td. Die had hetzelfde probleem en dat heb ik door Kees van Oosten op laten lossen. Avondje werk voor twee man. Ben blij dat ik er zelf niet aan begonnen ben want om alle pakkingen te vervangen moet de pomp er af en heb je diverse speciale gereedschappen nodig, o.a. om de distributie en het aandrijftandwiel van de pomp te borgen en de pomp af te stellen.

Mocht je toch aan de slag gaan met de bovenste pakking, de handleiding daarvoor kun je vinden op www.e34.de.

succes en groeten,

Niels

• provatrans

voor de mensen in belgie,er is iemand in roeselare west-vlaanderen die regelmatig die pompen vernieuwt prijs is rond de 350

heb enkel het telnr +32486 42 48 05 dan kom je uit bij Nico

• Wim

In België zit er iemand in de buurt van Gent die de dichtingen van de pomp hersteld voor een goede prijs.

Ik heb enkel nog zijn nummer +32 486 616123

• erwin.schiets@telenet.be

Hallo,

Ik heb een bmw e 61 van 2004 met 139000 km.

Volgens mijn garagist is er een scheur in mijn uilaatcollektor.

Wanneer ik mijn auto start ruik ik een beetje uitlaatgas.

Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij deze models.

Wat zou me dat ongeveer mogen kosten?

Mvg erwin schiets

• Rob530DH2002

Ten eerste zou ik hier een nieuw topic voor aanmaken en ten tweede moet je het type motor opgeven, beter nog geef je de laatste 7 tekens van je chassisnummer (dus NIET het hele nr.).