verbrande olielucht in de auto

  • jim van Stralendorff

    Hallo,

    ik heb last van verbrandde olielucht in de auto,dit alleen na het rijden dus stilstaan met draaiende motor ruik ik de lucht!

    Wat kan de oorzaak zijn?Dacht zelf misschien aan de carterventilatie?

    op welke manier reinig ik deze als dit de oorzaak is?en anders?

    groetjes Jim

    E46 touring 320 bj 2003

  • **MARCe36_325tds_autom**

    Jim,

    Lastig te beoordelen op afstand maar enkele tips:

    kijk eens of er geen olie van bovenzijde motor op het uitlaatspruitstuk komt.

    Misschien iets zweten van de klepdekselpakking?

    Carterventilatie is een modificatiesetje voor. Luchtfilter moet er dan eerst uit,

    dan kan je bij de carterventilatie unit (ook wel ontluchtingseenheid genoemd)

    succes,

    grt Marc

  • Vakman Ruud

    Peilstok rubbertje weg?

    Groeten.

    Ruud

  • Koos Mulder

    jim van Stralendorff Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    > ik heb last van verbrandde olielucht in de

    > auto,dit alleen na het rijden dus stilstaan met

    > draaiende motor ruik ik de lucht!

    > Wat kan de oorzaak zijn?Dacht zelf misschien aan

    > de carterventilatie?

    > op welke manier reinig ik deze als dit de oorzaak

    > is?en anders?

    > groetjes Jim

    > E46 touring 320 bj 2003

  • Koos Mulder

    Dat probleem van olie lucht bij korte ritjes of stil staan met draaiende motor heb ik ook!

    Daarnaast gebruikt de auto ongeveer een halve liter motorolie per 1000 km.

    De auto gaat van de week maar eens naar de garage maar weet iemand wat dit zou kunnen zijn

    en de bijbehorende kosten?

    Vriendelijke groet.

  • jan

    Hoi,

    Ik heb hetzelfde probleem. Weet je al wat de oorzaak was en/of hoe het opgelost kan worden?

    Groeten,

    Jan

  • Jos

    Gewoon blijven rijden….dan heb je geen last van die lucht., want waar heb je een BMW anders voor !! Freude am fahren.

    Nee, zonder gein, ik denkt meer in de richting van Ruud zijn antwoord. Kan volgens mij ook een lekke oliedop zijn o.i.d

    Groet,

    Jos

  • edho

    Ik heb/had het ook. De lucht wordt veroorzaakt door olielekkage. Tijdens het rijden druppelt er wel eens wat olie van de motor, vervolgens waait dit tegen de uitlaat/katalisator aan. Dat gaat dus stinken als je stilstaat of in de stad rijdt. Ook bij uitstappen ruik je het wel eens.

    Ga eens onder de auto kijken op een brug als het kan.

    Bij mijn 316i touring is het nog niet opgelost. Binnenkort gaat de onderplaat bij de motor er even af om te zoeken naar het lek.

    Ik heb een topic met de titel “olie lekkage”, daar zal ik mijn vorderingen posten.

    Het verbruik komt wel ongeveer overeen, ik moet er ook regelmatig een halfje bijgooien.

    Ik hoop dat je het kunt oplossen. Naar de overige reakties te zien zijn er meer met het zelfde probleem. Goed om elkaar zo op de hoogte te houden.

    Groet, Ed.

  • eric

    ik heb dat ook gehad

    bij mijn was het de kleppendeksel .

    ik heb er een nieuw pakking op gezet en het was goed

  • edho

    Bedankt Eric, ook het kleppendeksel zullen we eens aan een inspektie onderwerpen. Moet wel eerst al die tupperware eraf.

    jullie horen nog…..

    Groet,

    Ed.