verbrande olielucht in de auto

  • Vigilante

    Zelfde probleem hier, kleppendeksel is laatst vervangen en dus ook de pakking. De lekkage is echter niet voorbij, net weer 1,5 liter olie in de motor gegooid na 1100 km rijden (en nog is het niveau niet maximaal, er kan nog zeker een halve liter bij). Mijn volgende stap was de carterventilatie nakijken en eventueel vervangen maar ik vermoed ook een lekke pakking van het oliefilterhuis. Dit denk ik omdat ik vandaag zag dat onder en naast het oliefilterhuis enige olie en andere smerigheid op de slangen en dynamo ligt. Bij mij is de stank van verschoeide olie wel over sinds de kleppendeksel+pakking vervangen zijn. Een rubber voor de peilstok heb ik reeds in huis dus die ga ik sowieso maar vervangen. Ook ik zal mijn bevindingen en reparaties delen met de gemeenschap, dit doe ik wel in de draad van Edho (welke ik nog ff moet opzoeken :S ). Zal echter wel ff duren want ik kan hier op straat niet relax sleutelen (Amsterdam B)- , ze jatten je schroevedraaier gewoon uit je handen…..lol) Iemand een garage over? :)-D

    BMW E46 320i - 2.2 L - 125kW/170pk - 210 Nm - M54B22 - AV11 - 09/2000

    Groet, Vigi

  • vegito

    Heb je wel eens achter je motorblok gevoeld?.. bij de vacuumpomp?. Deze pomp vind je achter de eerste nokkenas en zit met 3 bouten vast met een O ring. Ik had zelf ook dit probleem olie geur in de auto opeens heel sterk. Ik heb toen bij koude motor aan de achterkant van mij blok gevoeld bleek gewoon daar olie te lekken!. Koste misschien 1 euro en werk is wel beetje pielle werk maar wel te doen D.I.Y 7/10