[E39] Plots airbag lampje + getriebenotprogramm en meer

• Voske

He mannen, hoe is dit probleem afgelopen, ik heb namelijk het zelfde probleem, alleen doet bij mij de radio en gsm het ook niet totdat hij ineens weer alles doet.

• leo

Hallo mannen,

Hoe is dit probleem opgelost,ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Als ik mijn claxon bedien,die nu niet werkt overigens,dan gaat mijn airbaglampje uit.

• ronnie101

hoi leo,

Bij mij was de boosdoener van mijn problemen het electronische gedeelte van het contactslot.

Deze laten vervangen en probleem opgelost.

Ik heb vandaag hier een bericht over gestart.

Ik ben echt tijden lang bezig geweest en het blijkt echt een dingetje van niks te zijn(35 euro)

• Peter

Ik had hetzelfde probleem met het abs lampje en de versnellingsbak in noodloop. Gelukkig was het niet de bak zelf, maar de electronica van de ABS pomp. Deze is heel eenvoudig te vervangen, echter de dealer rekent voor een vervangend onderdeel (ruildeel naar mij verteld is) 900 euro. Daarnaast werd mij geadviseerd ook gelijk de ABS pomp te vervangen, wat aan onderdelen op 1300 euro zou komen, en inclusief arbeidsloon moest ik op 2000 euro rekenen. Exclusief BTW wel te verstaan.

Mijn 530i uit 2001 was dat misschien niet eens waard, dus ben ik naar een alternatieve oplossing gaan zoeken. Op dit forum vond ik niet de oplossing die ik zocht, maar op marktplaats wel:

http://nl.ecu-rc.com/

Gewoon even gebeld (afgelopen zaterdag) en als ik wilde kon ik diezelfde avond komen voor de reparatie. Het onderdeel kostte 185 euro, en inclusief kosten voor spoedreparatie was ik voor 275 euro klaar. Top service, 1 jaar garantie en mijn 530 rijdt weer als een zonnetje. Aanrader dus, als je ABS en traction control lampje gaat branden en de automaatbak gaat in noodloop: waarschijnlijk is de regelaar van je ABS pomp kapot. Komt vaker voor bij auto's vanaf 8 jaar, omdat de electronica te dicht bij de motor zit en daardoor te warm wordt.

• Rob530DH2002

Goeie tip, een dergelijk reparatiebedrijf voor de ABS module is al eerder hier op het forum aan bod gekomen maar dat bedrijf bevindt zich in Engeland.

• Rob

Bij mij ook het zelfde verhaal, 520 uit 97. Lampje airbags bleef branden, ook werkten diverse stuurbedieningen niet zoals volume en claxon en cruise control. Bij de dealer het electrisch gedeelte van het contactslot gehaald (56,-). Met een half uurtje was deze vervangen en draaide de boel weer als vanouds. Voor ik tot wisselen overging heb ik flink wat rond gespreurd, ben 3 a 4 keer deze tip tegen gekomen in combinatie met gelijke symptomen.

• marcbmw

Ik heb hetzelfde probleem met mijn touring van '98 met 255000km.

Lampje airbag, niks aan m'n stuur dat nog werkt en lampje airbag dat uitgaat met de claxon die dan weer niet werkt.

Ik belde naar een onderdelen handel maar die vertelde me dat ze die onderdelen niet meer mochten verkopen ivm gestolen wagens.

Heeft iemand een onderdelennummer van dat electronisch component om een bestelling te maken?

• Rudi E39

Hallo,

Leuk om te lezen, had hetzelfde probleem en ook contactslotschakelaar vervangen. Problemen weg, stuurbedieningen doen weer maar getriebenotprogramm blijft opkomen zodra het contactslot wordt omgedraaid. Kan deze melding er alleen dmv uitlezen en opheffen uitgehaald worden?

Mvg, Rudi