Hallo, sinds kort heb ik een rare storing in mijn 5 serie E39.
Onder het rijden gaat het airbaglampje plots branden, en dan vaak gelijk de melding erachter aan “ getriebenotprogramm”
Weet dat dit automaat in noodloop betekend, het gekke is dan dat de cruise control dan ook niet meer werkt, en de hele stuurwielbedienings knoppen vallen dan uit.
Ik heb het reeds eerder gehad enkele weken terug. Het lijkt wel of de modules niet genoeg spanning krijgen en dat dat dan een aantal vreemde meldingen spuugt.
Ik heb toen de accu losgehaald en op de lader gezet op mijn werk. en toen was ik er ook enkele weken vanaf.
Maar vandaag was het dus weer terug plotseling onder het rijden toen ik in de file stond op de snelweg. Eerst airbag lampje. toen automaatstoring melding in display. Het gekke is ook dat het lampje daarna even uitging in de file, maar kort daarna kwam het weer terug.
Ik denk zeld dat als de accu niet genoeg spanning zou geven, dan had hij het toch al meteen tijdens de koude start moeten aangeven en niet onder het rijden na dik 20 minuten als ik inmiddels op de snellweg zit?
Accu zit er net een jaar in.
Wat kan hier nou precies aan de hand zijn, zijn er van dit soort problemen bekend bij de E39?
Het acculampje gaat niet branden dus de dynamo laadt wel bij.
Toen ik vanmiddag naar huis wilde rijden en ik starte de motor bleef het airbag lampje gelijk branden.
Ik vermoed niet dat ik een harde airbag storing heb omdat dan anders het lampje steeds constant aan had moeten blijven, en dit gebeurd in combinatie met allerlei andere electrische dingen die dan een melding geven.
Ben bezorgd, moet zaterdag dik 500KM rijden met de auto en vertrouw nou niet erop