BMW E39 Onderhoud

• sander 528I e39 1998 br40034

dat is natuurlijk weer het anderste uiterste maar je ziet de meningen zijn verdeeld

• sander 528I e39 1998 br40034

ik moet bekennen dat ik tot nu toe de mooiste herrinneringen heb een een 323i uit 76

e26 geloof ik

mooi twee pijpjes achteruit en behoorlijk veel power

en een wegligging niet uit de bocht te branden ik gebruikte de zijramen regelmatig als voorruit als je begrijpt wat ik bedoel

maar dat was toen ik vind de e39 die ik nu heb een hele fijne bak ook al heef ie me een godsvermogen gekost uiteindelijk

• rodermond13

juist ruud e32 0f e38 helemaal mee eens

• Mike

Ik begrijp je voorliefde voor de E32 7-Series beste Ruud . Dat zijn inderdaad schitterende auto's om in te rijden. Mijn oom (is hoge pief bij een software bedrijf) heeft onlangs een BMW 760IL (E66 /67) gepantserd incl. chauffeur aangeschaft. Volgens mij zit daar een dikke V12 motor (N73) onder de motorkap. Mocht een keertje mee als bijrijder!!

Terwijl die oom van mij rustig lag te pitten op de achterbank met automatische massage stand, cruisden wij binnen de kortste keren met een gangetje van 200 - 240 km/u van Amsterdam naar Hamburg over de Duitse Autobahn. Wat een beest die auto, snelheid, luxe en comfort in 1 package! Navi-TV en Internet alles via de Satelliet. Echt een Rolls Royce onder de BMW's. Meesterlijk geraffineerd gewoon!

En dan ook nog de goede oude 850 CSI (E31) met zijn V12 in het vooronder. Dat was ook een unieke BMW en beest van een auto voor zijn tijd. Een nette M 635CSI (E24) “golden oldie” vind ik ook nog steeds altijd mooi om te zien rijden.

Helaas zijn die echt collector items geworden, dus zeldzaam!

Daarnaast vind ik de de nieuwe M5 (E60) ook een brute machine om in te rijden.

Blijft toch de eerste 500+ PK BMW en Beste Engine of the Year! Audi , MBenz eat your heart out!

Hoewel de Alpina B10 en B5 blijven ook niet te versmaden auto's, overtreffende trap van M Sport en onbegrensd……….. vanzelfsprekend!

Mvrgr,

Mike

• Mike

Nummer22 , je hebt helemaal gelijk Den Haag - IJsselstein is inderdaad een afstandje van niks met mijn E39 525i , ik hoef maar 1x plankgas te geven en ik ben er al :-)

Ik zal Ruud de Vakman binnenkort eens bellen of een berichtje sturen wanneer die een plekje vrij kan maken voor wat inspecties van de Funfer!

Gr,

Mike

• Meerbeek

Garage v/d Linden in de Trompstraat is zeker aan te raden, hij werkte vroeger voor de importeur van BMW in Rijswijk.

Vele BMW liefhebbers hebben bij hem de auto in onderhoud, hij verstaat echt zijn vak.

Zelf kom ik al 19 jaar bij deze garage

• Anabel

Hallo ikheb een bmw 530 d bj 1999.

Op het dachbord blijft het lichtje van de airbag branden.

Weet iemand hoe dit kan?

B.V.D.

Anabel

• Cas

Heb ik ook gehad. Of de sensor is stuk, maar dat hoeft niet perse. Want bij de mijne hebben ze 'm gewoon gereset en toen was het over.

Cas

• Hans

Hallo mede-BMWers, Vakman Ruud

Ik heb een tijdje geleden een gesprek gehad met een monteur over de automaat van mijn E39 -530d en hij gaf als tip de automaat te voorzien van nieuwe olie en een nieuwe zeef ( kosten ong.E400,00 ) en het checken van de aandrijflijn. Dat laatste kan m.i.z. nooit geen kwaad maar de olie vervangen was volgens de BMW dealer niet nodig…..

De auto heeft er nu 197000 km op zitten en dan zouden de problemen wel eens kunnen beginnen volgens deze monteur.De automaat is er een met steptronic.

Gaarne Uw reactie

Groeten Hanzy

• sander

mijn reactie is: gebruik eerst eens de zoekfunctie !!!!!!!

zoekt en gij zult vinden.