Onderhoud

  • Vakman Ruud

    Na een week vakantie, >270 km gefietst in Overijssel en Drenthe weer aan het werk.

    Viel behoorlijk tegen.

    Alleen maar BMW's die bij algemene garages in onderhoud waren geweest.

    De limit was wel een E46 320D (ca. 280.000 km)die niet meer wilde starten.

    Twee verstuiver en de brandstofdruk regelaar stuk.

    Mijn E46 320 heeft inmiddels bij 400.000 km op de klok en is in veel betere staat.

    Ja, die bevriende garage schrok en de klant niet minder, maar als ik er eerder bij geroepen was dit wel gebeurt. Maar in stappen die overzienbaar waren geweest.

    De garage treft geen blaim, die weet niet beter.

    De klant wilde goedkoop uit zijn, dus niet.

    Er is een spreekwoord.

    Wie het onderste uit de kan wil hebben krijgt de deksel op zijn neus!!!!!

    Dat was min ervaring de afgelopen dagen.

    Ruud

  • Marnix

    Had ‘goed’ onderhoud dit dan kunnen voorkomen ?

    Had de reguliere garage toch ook kunnen constateren door de juiste stappen te volgen ?

  • Jaap

    Ruud,

    Vraagje, na het onderhoud willen we de service interval resetten, alles lukt behalve van de rem indicator.

    Heb jij enig idee…

  • Marnix

    Tijdje (10 minuten) op contact laten staan dacht ik.

  • Bas

    Weet je zeker dat de remblokken niet versleten zijn? Dan klopt het lampje namelijk ;-)

  • Jaap

    Opgelost, voet op de rem en je komt in een andere menu.