Vandaag viel mijn auto (een BMW 530D) uit in een bocht van de afrit van een snelweg en ik kreeg de storingsmelding Injection system. Ik had al een weekje het gevoel dat de brandstofopvoerpomp meer lawaai maakte dan anders. De auto is naar een universele garage afgesleept en ik heb mijn eigen idee daar verteld. Na een belletje werd mij medegedeeld dat het inderdaad de brandstofopvoerpomp was en heb daarom akkoord gegeven om te vervangen à 337 euro. Thuis gekomen in mijn garage viel me op dat de pomp hetzelfde geluid maakte als de laatste week en dat er rommelende geluiden vanuit de tank komen na contact aanzetten als de auto een tijdje niet heeft gelopen. Ook viel op dat de bodembekleding in de kofferbak was weggehaald en niet goed teruggeplaatst. Je vraagt je af wat ze daar hebben gedaan als ze de brandstofopvoerpomp hebben vervangen, want die zit ergens onder de auto ter hoogte van de bestuurderstoel. Daarom heb ik vandaag maar eens een kijkje genomen onder de auto en wat foto's gemaakt.
Ik denk dat ik hier naar een oude pomp zit te kijken, wat denken jullie? Ik vermoed dat ze iets anders hebben gedaan, bv. een reset met de uitleescomputer. Resetten heb ik zelf al geprobeerd door accuklem even los te nemen, maar wellicht niet lang genoeg. Ik zit hier mee in mijn maag en ben van plan om morgen te gaan bellen met die toko.