laag niveau radiateur

• a hage KP23189

Ik heb met mijn bmw e46 316 uit 2003 een probleem.

Soms tijdens het rijden blijft het lampje branden alsof je te weinig koelvloeistof hebt in de radiateur.

Het gaat soms ook weer even een tijdje uit, en wisselend licht het weer op en weer uit.

Mijn radiateur blijft vol en nergens lekt er iets.Nadat ik dit diverse keren gechecked hebt.

Wat kan ik hieraan doen.

Als het een sensor zou zijn, waar zit het en hoe heet het en kan ik dit zelf vervangen of is het iets anders.

Ik hoor graag van jullie omdat langer hiermee rijden niet erg relaxed is mocht er wel iets ernstigs zijn qua lekkage of zo iets.

Met vriendelijke groet,

A Hage

• wiren

Sensor zit onder het expansievat. Haal de stekker eens eraf en maak deze schoon en ook de contacten op de sensor met contactspray. Sensor demonteren door een kwartslag te draaien. Wel voor de zekerheid het expansievat aftappen.

• a hage KP23189

dank je Wiren voor je reactie ik zal het eens schoonmaken

• a hage KP23189

Even terug komend op mijn probleem.

Ik heb het contact schoon gemaakt zonder resultaat.

Gisteren bij de dealer een nieuwe sensor erop laten zetten incl. contact.

Nu blijkt dat weer af en toe het lampje op het dashboard gaat branden en daarna weer uit gaat.

Is er iemand die nog een idee heeft wat dit probleem nog meer kan zijn?

• wiren

Luchtbel in het koelsysteem? Probeer eens te ontluchten. Bedrading van sensor niet beschadigd dat deze bijv. contact maakt met andere metalen delen?

• a hage KP23189

klopt het was de luchtbel, en probleem is voorbij

• wiren

Ok, mooi dat het nu is opgelost (tu)