X.3 Lamje airbag blijft brnaden

• Joop van Grieken

Lampje van de airbag blijft af en toe branden

• Marnix

Heeft de X3 zo'n matje in de bijrijderstoel ? die is meestal de schuldige namelijk.

Op marktplaats zijn daar spoofstekkers voor verkrijgbaar,ben je van het terugkerend probleem af.

• Ad

Hallo beste Joop,

Laat uw X3 gewoon even uitlezen, en ga vooral niet vooraf dingen verwisselen of vervangen.

U weet immers niet wat u moet gaan vervangen, dat kan natuurlijk pas na het uitlezen!

Ga vooral geen dummies steken als de oplossing!

Stel dat er een matje als defect uit de uitlezing komt, Marnix geeft dus al de verkeerde oplossing aan, niet doen!

De airbag kan dan een onbetrouwbare werking gaan geven.

Als men een dummie plaatst, en u krijgt een kleine aanrijding, dan zal de airbag van de bijrijder altijd afgaan, als u een dummie of een Spookstekker plaatst.

Dit is misschien een hele goedkope oplossing, echter de reparatie na de aanrijding zal erg duur uit pakken, want de airbag moet vervangen worden!!

Nee, echt de beste oplossing, laat de BMW eerst eens uitlezen, komt het rechter matje van de stoel van de bijrijder aan bod, vervang dan beter altijd het matje, en ga vooral niet aanklooien met de dummies!

Men kan dus echt nooit zonder uitlezen al zeker weten dat het matje van de rechter stoel defect is, im begrijp dus echt niet, dat men er zomaar vanuit gaat dat het dit of dat is!

Vaak kan het gewoon veel eenvoudiger zijn, een slecht contact in een van de stekkers!

Ik had dus ook , dat het airbag lampje brandde, bij het uitlezen kwam er naar voren, dat het om een hele oude storing ging, en meerdere zelfs.

Ik heb mijn E39 laten uitlezen, en alle oude storingen late resetten, het probleem is nooit meer aan de orde geweest!

Bij mij bleef het airbag lampje constant branden, en kwam zomaar ineens naar voren, van de een op de andere dag!

Het koste mij slechts € 38,00 bij onze BMW dealer in Roosendaal, ander dealers vragen soms wel € 100,00 voor het uitlezen! Daar zit dus duidelijk veel verschil in.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Marnix

Matje gaat snel weer kapot (bekend zwak punt). Dummy ben ik persoonlijk blij mee, of het onbetrouwbaar is weet ik niet. Ik rij al 20 jaar schadevrij.

• Rob530DH2002

Het matje gaat vooral kapot doordat mensen met hun knie op de stoel steunen, bv. tijdens het reinigen van het interieur etc.