multiriem vervangen km ??? 320si e90 2006

• ricardo

hoi lezers van het forum

ik heb sinds kort een bmw 320si gekocht bouwjaar 2006 met 12000km op de teller

heb een paar vragen

de reservesleutel daar kan ik de auto niet meer me openen hoe kan dit ? batterij leeg of??

ik hoorde dat er een accu in zit ??

wanneer moet eventueel de multirem vervangen worden bij hoeveel km ???

soms maakt hij een tikkend geluid bij het opstarten net of er ergens iets los zit

en soms bij het starten maakt hij een raaar geluid meestal bij het draaien aan het stuurwiel is het dan weg

ik heb nog bovag garantie dus wil graag weten wat het allemaal zou kunnen zijn

alvast bedankt

rico

• Jos

Je sleutel wordt opgeladen in het slot tijdens een rit. Dus open de auto met de nog functionerende sleutel en start de auto met de “defecte” sleutel. Rijd vervolgens een wat langer stuk en kijk daarna of hij het nu wel doet. Zo niet dan kan het zijn dat de batterij vervangen moet worden, maar het kan ook zijn dat je de sleutel opnieuw moet laten initialiseren (wat je overigens gemakkelijk zelf kan doen). Er zijn diverse filmpjes te vinden op het internet, ik heb het ook gedaan met de reserve sleutel van mijn e39. Overigens moet je beide sleutels binnen 30 seconden na elkaar doen zodat ze dezelfde code hebben.

Je auto heeft 120000 gereden, ik weet het niet zeker maar mijn nuchtere verstand zegt dat je de multiriem dan minstens een keer al vervangen zou moeten hebben.

• ricardo

hey jos ik heb de wagen net 2 weken en stond 120000 op de teller of de multieriem dus al vervangen is weet ik niet

kan het ook niet terug vinden in de ondehouds hystori

verder kan ik ook nergens vinden bij welke km stand deze vervangen dient te worden ook niet op internet

heel vreemd

verder ik ga het proberen met de sleutel en anders moet er een nieuwe batterij in denk ik

bedankt voor de info:)

• Rob530DH2002

Ik heb met mijn auto veel meer km's gemaakt en die riem nog nooit vervangen. Regelmatig inspecteren op kleine barstjes in de riem, zolang die er niet zijn niks vervangen.

• wiren

Ik vervang ook altijd de span- en omkeerrollen als deze lawaai maken bij het draaien (lager kapot).