Olieverbruik e46 320i 2002

  • Marc

    Beste allemaal,

    Ik zit met m'n handen in het haar, namelijk het volgende:

    Ik heb een 320ci cabriolet 2002 met buitensporig olieverbruik (1:400 km). Ik heb uit voorzorg de carterventilatie inclusief alle slangen laten vervangen en dit is dus weer nieuw. Het probleem blijft nog steeds aanwezig maar het gekke is dat als de auto koud is en alleen in de stad rijdt eigenlijk geen blauwe walmen geeft. Vandaag Rotterdam- Goes op en neer en duidelijk is dat bij gas los en weer optrekken bij het stoplicht een milieudelict bijna terecht is.., een mega dikke blauwe rook.

    Zijn dit nu lekke klepseals of erger, versleten schraapveren? De klepseals laten vervangen valt nog redelijk binnen de kosten maar het vervangen van schraapveren is mij nu echt te veel van het goede, kostentechnisch gezien dan. Als de schraapveren of zuigerveren kapot zijn dan zal hij altijd moeten walmen. Als ik de auto start dan komt er geen rook uit, pas als hij warm is…

    Ik sta dus op het punt om mijn klepseals te laten vervangen, maar denken jullie ook dat dit het voor de hand liggende euvel is??

  • Rob530DH2002

    Heb je al een compressietest gedaan en de staat van de bougies bekeken (zijn ze nat van de olie en welke, allemaal of slechts een enkele?). Volgens mij moet je bij slechte klepseals bij de start ook een blauwe walm kunnen zien als de auto al een tijdje stil staat.

  • 6inlijn

    U hebt het zelf al aan gegeven dat het niet altijd zo is.

    Als uw schraapveren kapot zijn rookt hij constant blauw.

    Ik zou inderdaad de kleprubbers vervangen en denk dat daarmee uw probleem is opgelost.

    Grt 6inlijn