slechte weg ligging, trillen stuur e 36 compact

• dennis

hallo,

ik heb een paar problemen waar ik nu al 3 jaar mee rondrijd, 1e probleem is de trilling in het stuur welke na het vervangen van complete draag armen(meyle) en velgen nog steeds niet opgelost is. ,, (garage heeft remschrijven ,blokken,, fusee kogels en draag armen vervangen) helaas zit de trilling nog steeds in het stuur,.

2e probleem is dat de wegligging zeer slecht is. .de wagen breekt steeds uit naar rechts . zelfs met lage snelheden van rond de 50 km per uur. dit heeft geresulteerd in een flinke schade rechts achter (tegen de vang rail.) De velgen zijn standaard bmw 205x55x16.

ik ben ten einde raad en vind de wagen te gevaarlijk rijden..

wie heeft er nog een tip!

mvgr

dennis

• Marnix

Bij mijn wagen (e46) was ieder steentje te voelen in het stuur, bij het rijden op een klinkerweg schudde het stuur gewoon heen en weer. toevallig kwam ik er achter dat als mijn banden 0.1 bar harder opgepompt zijn dit probleem voor 90 % opgelost is.

Verder kan je probleem ook in je schokdempers zitten, de banden zelf of de achterwielophanging. Wissel als test eens je voor en achterbanden met elkaar.

• dennis

hallo, dank u voor uw reactie,

ik heb banden van voor naar achter gewisseld. tevens heb ik nu andere velgen en banden gemonteerd maar helaas blijft het probleem aanwezig,

schokbrekers zijn alle 4 inmiddels vervangen maar dit hielp ook niets..

Ik heb begrepen dat het trillen in het stuur, heel vaak bij de e36 voorkomt en dat het haast onmogelijk lijkt om het op te lossen.

Ik ga aan de garage nogmaals vragen om de aandrijf assen te controleren mogelijk dat daar toch iets niet helemaal juist is!

• Marnix

Zelf sleutelen joh, anders loop je er op leeg….

• ge39rard

Is je stuurhuis gecontroleerd? Teveel speling geeft trillingen

• dennis

Probleem eindelijk opgelost . Nieuwe schokdempers gemonteerd.

• Marnix

'schokbrekers zijn alle 4 inmiddels vervangen maar dit hielp ook niets.. '

hahaha, je had ze al wel vervangen, maar nog niet gemonteerd ?

Even zonder gekheid, heb je ze opnieuw vervangen door nieuwe (alle 4) ?