Hallo beste Frits,
Ik lees vaak dat dan net de problemen beginnen, met het spoelen van een automaat.
Bij het spoelen blijft er een residu en los vuil achter in het kleppenblok.
En als er rest vuil achter blijft in het kleppenblok, dan werkt de automaat erg rottig, word bokkig heeft nukken en schakelt soms erg slecht.
Zie het maar als dat wanneer u een waterleiding die geen water meer geeft als de kraan niet word geopend! Dat veroorzaakt dat losse vuil in het kleppenblok, de hydraulica werkt niet meer, want op sommige delen blijft de klep dicht waar deze net geopend dient te zijn!
Wat men beter kan doen, dat is dat de carter pan laten demonteren, het filter er uit en het kleppenblok laten uitbouwen en laten demonteren en alle veertjes en balletjes laten vervangen, heyt huis van het kleppenblok laten reinigen in de daarvoor ontworpen reinigings machine.
Daarna alle veertjes en balletjes, die de klepjes vormen, weer plaatsen en het kleppenblok sluiten en in de bak laten monteren.
De bak op temperatuur laten vullen, en daarna een test rit uitvoeren, waarna de auto weer op de brug gaat om te controleren of er geen lekkages aanwezig zijn.
Dit is de beste manier om de bak een service beurt te laten geven, en wel steeds tussen de 80.000 en de 100.000 km.
Spoelen, ik zou er echt niet aan beginnen of er aan denken zelfs!
Vaak gaat men dus naar ZF in Dortmund, ik lees nooit geen enkel klacht over problemen van de automaat, die daar hun service beurt heeft gehad, iedereen is er erg enthousiast over!
Maar dat heeft men allemaal zelf in de hand.
Met vriendelijke groet,
Ad