trilling

• rudy1

Ik zit met het volgende probleem

Bmw 318 coupe bj 2000

Bij een snelheid pak 50 km ph begin ik trillingen te voelen die erger worden naar mate de snelheid hoger word.

Ik voel dat het van achter komt dat is zeker

Ikzelf denk omgeving differentieel

Is er iets dat zo een trilling kan teweeg brengen;

Zijn er soms mensen die dit herkennen of een tip geven wat het zou kunnen zijn.

heeft 230000 km altijd met zorg gereden

Groeten Rudy

• Marnix

Hardyschijf al gecontroleerd ?

Hierdoor kan de cardan uitbalans raken en daardoor trillen.

• Jos

Het kan ook zijn dat de remleidingen niet meer ok zijn. Heb ik onlangs met de voorremmen gehad waarbij ik hetzelfde fenomeen had naarmate de snelheid hoger werd. Als de auto al zoveel gereden heeft is dat een puntje van aandacht.

Je kunt dit zelf controleren na een ritje je voelt gewoon aan de remschijven of er verschil is in temperatuur. Als er verschillen zijn onderling weet je haast al zeker dat je het in de remmerij moet zoeken.Let wel op dat je je vingers niet verbrand.

Ik had vrijwel meteen een blaar op mijn vingertop.

Het kan overigens ook een defect zijn aan een van de onderdelen van het onderstel, draagarmbussen, rubbers, of wiellagers (maar dan hoor je deze tijdens de rit ook duidelijk zoemen). Als het aan het differentieel zou liggen zou je ook duidelijke schokken, bonken moeten voelen bij het schakelen.

Succes met het zoeken,

Jos

• Vakman Ruud

De dif geeft geen trilling.

Kan in de aandrijflijn of wielen zitten.

In 80% die wij met dezelfde klacht krijgen zijn het de velgen of speling op de ophanging.

Groeten.

Ruud