330d start soms niet.

• Marnix

Sinds een tijdje start mijn wagen soms niet, ik hoor dat dan de brandstofpomp onder de bestuurderstoel niet funktioneert. Een paar keer het contact uit en aan doen dan start ie wel en als ie start rijdt dan ook zoals het moet.

Ik heb de anwb erbij gehad en buiten dat hij de wagen niet kon uitlezen kon hij wel vertellen dat het brandstofsysteem geen stroom krijgt. Verder branden er ook geen vreemde lampjes als de motor draait.

Nu is dit al zo'n 2 weken aan de gang en hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik vermoed dat het weleens aan de ews (startonderbreker) kan liggen.

- Weet iemand waar deze ews zich in de wagen bevind ?

- Hoe werkt de startonderbreker, de startmotor draait namelijk wel maar motor slaat niet aan omdat deze geen brandstof krijgt, mocht het zo zijn dat de startonderbreker normaliter ook de startmotor verhindert te laten draaien weet ik meteen dat dit het euvel niet is.

Ik heb een e46 330d touring 204 pk bouwjaar 2003.

• Rob530DH2002

Volgens mij moet een slechte / defecte EWS boven water komen bij uitlezen. Wat niet boven water komt bij uitlezen is een slecht contactslot, ik doel op het zwarte kastje dat daaraan vast zit, die willen nog wel eens kapot gaan waarbij dan allerlei soorten elektrische storingen kunnen optreden. Omdat je auto het wel doet bij af en toe aan het contactslot draaien moest ik hier aan denken.

• Marnix

Contactslot heb ik nagemeten, op alle draden behalve de massa stond 12V (bij contact op stand 2).

Voor de zekerheid heb ik wel een nieuwe besteld en ik hoorde net van mijn vrouw dat ie binnengekomen is dus vanavond bouw in 'm in.

Ben benieuwd.

• Marnix

Bedankt voor de reaktie.

Ik had gisteren een contactslot (electrische gedeelte) besteld en zojuist gemonteerd, probleem opgelost.

Sterker nog, mijn cv deed het al een maand of 8 helemaal niet meer en werkt nu ook weer.

• Marnix

Afgelopen zaterdagochtend startte de auto ineens niet meer, zelfde euvel is weer terug na een week of 2 probleemloos.

Ik heb gisteren het brandstofpomp relais en die van de kachelventilator omgewisseld, maar ik denk dat het probleem toch ergens anders aan ligt. Weet iemand of en zo ja welke relais het brandstofsysteem inschakeld, De ANWB zei dat het complete brandstof systeem niet functioneerd, vanaf daar wil ik nu verder gaan zoeken.

Het is een 330d touring 2003 204 Pk.

• ge39rard

Is de inspuitdruk al eens gemeten? Op de brandstoffilter zit een drukregelaar die misschien kapot is. Een kapotte nokkenassensor geeft ook startproblemen

Succes Gr Gerard

• Marnix

Als ie eenmaal loopt dan rijdt ie zoals het hoort…. verder ook geen foutmelding(en).

Het probleem is echt dat soms de brandstof electronica niet inschakeld. .

• Marnix

Het lijkt opgelost, wagen start al 2 weken probleemloos.

Omwisselen van de brandstofpomp relais met die van Heisgeblaze heeft geholpen.