ervaring met NIET originele remblokken

• ilbass@zonnet.nl

Wie heeft ervaring met goede misschien zelfs betere dan de originele remblokken voor een e46, 330d uit 2003.

Originele kom je rond de 225 euro voor de remblokken rondom.

Je ziet diverse merken voor de helft. Als deze net zo goed zijn of misschien wel beter kies ik voor de NIET originele blokken.

Wie heeft er ervaring mee, welke merken kunnen jullie aanbevelen.

• ilbass@zonnet.nl

Niemand ???

• Marnix

Toevallig heb ik dezelfde wagen als jou en ca 3 jaar geleden niet orginele remblokken en schijven gemonteerd van een internet adresje dat ik online gevonden had. Dit adresje beweerde de goedkoopste te zijn, ik meen dat het merk van de blokken ate is en deze remmen tot de dag van vandaag nog prima.

Wat mij betreft een go voor niet orgineel, let er wel een beetje op dat je er een ‘goed gevoel’ bij hebt..kortom je verstand gebruiken

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

Wat ik kan aanbevelen, monteer eens een set van Zimmerman!

Ik heb deze complete set op de voor en achteras gemonteerd, van Zimmermann, het remt echt super, en is goedkoper dan origineel.

Het merk Zimmermann is werkelijk heel goed materiaal.

Er kan gekozen worden voor een standaard set of een sport set, dan heeft u de schijven met gaten in het rem oppervlak voor extra koeling!

Met vriendelijke groet,

Ad

• ilbass@zonnet.nl

Heren bedankt, Ik denk dat ik voor de Zimmerman ga.

Nog een vraagje. Er zitten originele schijven en blokken onder. Alleen de blokken zijn versleten. Schijven zijn nog redelijk. Is het wel verstandig om dan alleen de blokken te vervangen voor niet originele of maakt dat niks uit ?

Groet

• ilbass@zonnet.nl

Oh ja nog een vraag. Moet ik de remsensoren/slijtindicatoren altijd vervangen of als ze alleen een melding hebben gegeven ?

• yup

Merken als Febi, TRW, Bosch, ATE, Jurid en Textar (origineel wat BMW monteert) zijn over het algemeen bijna altijd goed.

Koop geen (chinese) no name rotzooi, je gaat daar spijt van krijgen, been there done that.

Als de schijven nog dik genoeg zijn en niet trillen tijdens het remmen (hoeft niet altijd door de schijven te komen!!!!) zou ik ze gewoon erop laten en nieuwe blokken erop gooien.

Slijtage indicatoren kan je gewoon hergebruiken als je slijtage lamp niet brand, dat betekent dat ze niet zijn “gebruikt”.

• ilbass@zonnet.nl

Thanks Yup en alle andere. Kga straks de Zimmermann bestellen.