GM5 modulle , CV werkt niet goed

• Vakman Ruud

Voornamelijk bij de E46 kan het gebeuren dat de CV niet meer op de afstandbediening werkt.

Een nieuwe unit kost ca 300,00 Euro plus inleren a 70,00 en montage., dus: 480 euro bij de dealer.

Wij doen het nu door de originele unit te repareren, met behoud van de ingestelde waarden.

Kosten: 150,00.

Dus ca: 480 Euro versus 150,00.

Je bent de auto wel twee dagen kwijt, omdat de reparatie bij mij thuis wordt uitgevoerd en niet in onze garage in A'dam.

Ik heb thuis een volledig reparatie hoek gebouwd om de elektronica te repareren.

Groeten.

Ruud

• Marnix

Bij mij is opzich niets mis met de gm5 module (denk ik), echter de cv werkt niet.

Ik heb geprobeerd de sleutels opnieuw aan te melden, dit lukt echter met beide sleutels niet.

Deuren openen en sluiten wel normaal via het fysieke slot, ook openen en sluiten van de ramen met sleutel werkt zoals het hoort.

Nu heb ik vernomen dat er in het dak ook een of andere ontvanger zit welke defect zou kunnen zijn, kan je die ook repareren ?

• Marnix

Ik had gisteren een contactslot (electrische gedeelte) besteld en zojuist gemonteerd, probleem met starten is opgelost.

Sterker nog, mijn cv deed het al een maand of 8 helemaal niet meer en werkt nu ook weer.