WDS probleem

• Vakman Ruud

Start ik WDS vanochtend op, begint direct een nieuwe versie van Java te starten.

Nadat dit geïnstalleerd is werkt WDS niet goed meer.

Bij het zoeken op internet blijkt dat Java (oracle) de noodzakelijke SVG plug-in niet meer accepteert.

SVG is nota bene een eigen Java product.

Ook las ik dat er SVG alternatieven zijn. Maar er heb geen werkende gevonden.

Wie helpt.

Ik gebruik WDS dagelijks

Ruud

• Rob530DH2002

Ruud, je kan je pc terugzetten in de tijd met Systeemherstel, dan heb je de vorige versie weer van Java. Daarna Java niet meer updaten (wat normaal gezien eigenlijk niet wenselijk is i.v.m. veiligheid). Als jouw pc Java automatisch update moet je ervoor zorgen dat er na systeemherstel geen verbinding met internet is en kan je auto-update voorkomen door de volgende handelingen te verrichten:

Druk gelijktijdig de Windowstoets (meestal linksonder naast Ctrl) en R in, je krijgt dan het zogenaamde Uitvoeren venster, type dan: msconfig en druk op enter. Kies in het nieuwe venster Systeemconfiguratie het tabblad Opstarten en haal het vinkje weg voor Java update Scheduler (of iets dergelijks). Let op dat als je deze handelingen vóór het systeemherstel uitvoert deze daarna weer ongedaan zijn gemaakt.

• Vakman Ruud

Rob,

Bedankt.

Ik heb een oudere Java versie geïnstalleerd en het werkt weer.

Groeten.

Ruud