stationair onregelmatig toerental e46 318

• ge39rard

Sinds een week heb ik last van een onregelmatig stationair toerental van mijn e46 318 Ci. De auto pakt stationair niet lekker op als ik lekker gas geef. Op benzine is dit minder dan op LPG. De auto schud ook lichtjes en je ziet de versnellingspook trillen. Dit trillen en onregelmatig lopen verergerdt als ik hem overschakel op LPG. Tijdens een rit op de snelweg is het motormanagementlampje gaan branden toen ik op LPG reed en n is niet meer uitgegaan. Ik ben toen gestopt en ik heb de auto uitgezet en vervolgens weer gestart. Het lampje bleef branden. Toen ik weer optrok om in te voegen op de snelweg begon de auto hevig in te houden en te schokken op LPG. De auto reed niet harder meer dan 110 ongeveer.Vervolgens ben ik weer gestopt en ik heb de accupool losgetrokken. Ik heb de rit vervolgd op benzine en de auto reedweer normaal. Zou dit de luchtmassameter kunnen zijn? Als ik de auto koud start hoor ook een vreemd zuigend/ ratelend geluid wanneer de motor koud is. Stationair loopt de motor rond de 1100/1200 toeren als deze koud is en warm schommelt hij rond de 750 toeren

Gr Gerard

• ge39rard

Wat ik ook nog wou vermelden, is dat ik een gaslucht heb geroken toen ik niet harder dan 30 km/u reed. Ik reed toen op LPG wat volgens mij op een slechte verbranding lijkt?

• Vakman Ruud

Ik moet de VIN van de auto weten, want het is waarschijnlijk de DISA klep.

Groeten.

Ruud

• Rob530DH2002

Er staan meerdere filmpjes op Youtube, o.a. deze:

http://www.youtube.com/watch?v=ZNYUhWk6WUc

Dus Gerard, kwestie van effe het oor bij de DISA klep houden en dan weet je waarschijnlijk of ie stuk is en dan maar hopen dat alle klachten daarmee weg zijn na vervanging.

• ge39rard

Ik hoor inderdaad een vreemd geluid als ik gas geef. Het klinkt als een kapot lager. Deze week maar naar de garage voor verder onderzoek

Gr Gerard

• ge39rard

Ruud, hoe vindt ik de VIN van de auto?

• Rob530DH2002

Laatste 7 tekens van chassisnummer, zou je na al die jaren hier toch inmiddels moeten weten!

(:P)

• Rob530DH2002

Dubbele plaatsing, verwijderd.

• ge39rard

De auto is bij de garage gereset en tot op heden geen problemen meer. Hopelijk blijft dit zo

• fsmit79

Maar heeft de garage gedaan dan?