Hallo Aga,
U schrijft dat u een automaat rijd, deze hebben geen koppelingsplaat.
Wat vakman Ruud bedoelt, dat is dat elke versnelling een kluster heeft van natte plaatjes, dat kan men haast vergelijken met de natte koppeling van een motorfiets of een schakel brommer.
Deze klusters samen met de oliedruk en het motor toerental en de regel electronica, die zorgen samen dat de automaat op en terug schakelt, u hoeft dan toch niet zelf te ontkoppelen en te koppelen en te schakelen.
Als de automaat raar gaat doen, zoals stinken en raar schakelen of helemaal niet schakelen, of schokkende bewegingen gaat maken, of helemaal niet meer in een versnelling wil gaan, dan is er dus wel iets goed mis met de automaat.
dat kan komen door slecht onderhoud, dus nooit de automaat olie verversen of het filter vervangen, dan word de olie te oud, en deze verbrand.
Ok kan het de simpele reden hebben, dat er bij toeval iets defect gaat in de bak, of dat de koppelomvormer het begeeft, al deze onderdelen hebben helaas een bepaalde levensduur, dit kan dus afhangen door een aantal factoren, goed onderhoud, en de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en de olie.
Dus wat Vakman Ruud bedoelde, laat eens de olie van de automaat inspecteren, en laat eens kijken of deze op peil staat, en of de olie dringend vervangen dient te worden.
Is de olie versleten, dus in gewone taal te oud, dan loopt men de kans dat de onderdelen in de bak te maken krijgt met een hoge slijtage factor, dan zal er dus overgegaan moeten worden door een andere bak te monteren of misschien dat de bak nog te redden is met een olie wissel.
Dat ligt er aan, of de bak al of niet naar de haaien is!
Dus even naar de vakman, in dit geval kunt u misschien wel bij Vakman Ruud terecht, maar dat dient u uiteraard aan hem zelf te vragen.
Ik heb geen enkel inzicht op de inhoud van Vakman Ruud zijn agenda.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad