Draagarm

• Ad

Hallo beste Rob,

Ik waardeer elke reactie, en heb er ten alle tijden zeer veel respect voor, ik vind dit er bij horen, anders zou het niet goed zijn op een forum.

Het gaat er niet om, om iemand te overtuigen.

Een ieder heeft zijn eigen mening, en dat is ook gewoon heel erg goed, dat moet ook gewoon kunnen.

Dit bedoel ik dus niet betuttelend of, om overtuigend over te komen.

Ik vind het enorm rot en erg veel zonde, van het weg gegooide geld en de geïnvesteerde tijd.

Ik heb veel gelezen over de materie draagarmen, en veel eigenaren van de 3 Duitse merken hebben er een nare nasmaak aan over gehouden.

Dat moet gewoon bespaard blijven, en vooral de extra onkosten en de onnodige uren werk die zo gespandeerd worden, dat vind ik enorm naar.

In deze dure tijd kan men het geld wel beter gebruiken.

Velen zeggen die er geen weet van hebben, een draagarm is een draagarm, terwijl dit niet zo is.

Ik snap dan die handelaren ook niet helemaal, om die ondeugdelijke rommel te slijten!

Gelukkig zijn er de auto fora, waar de leden elkaar graag willen helpen, en elkaar inlichten, dat men bij bepaalde handelaren beter kan weg blijven.

De mensen zijn ook heel gelukkig mondiger geworden, ze pikken ook niet alles zomaar, en dat is enorm goed.

Dat juich ik dan ook toe, niet alles zomaar voor lief nemen, voor wat een handelaar zomaar zegt en doet.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Balikci

Hallo BMW vrienden,

Heel erg toevallig ga ik vandaag mijn linksvoor draagarm vervangen.

Het is een 318i 2002.

Ik heb de draagarm gisteren opgehaald bij automaterialenzaak Kilinclar in Rotterdam.

Ik heb voor het merk ETS gekozen en waarom,

Kwalitatief is het volgens de testen beter als moog

Persoonlijk vind ik moog een betrouwbare merk. Ik heb 2 jaar als een automonteur gewerkt bij een garage in Rotterdam, en we deden alleen maar met Moog of ETS onderdelen.

En we kregen nooit een klacht, klanten waren er tevreden over.

ETS is zelfs nog ietsje goedkoper als Moog. Bij aankoop van onderdelen krijg ik een kleine garagekorting.

Ik heb gisteren voor draagarm betaald een bedrag van €108,90 inc.21%btw. Normaal is de prijs €150,- ex.

Maar let op, Kilinclar verkoopt ook troep, zogenaamd freeparts onderdelen. Zeer goedkoop en zeer slechte kwaliteit.

Als jij ETS niet vertrouwt, dan zou ik zeggen gebruik maar Moog, want die zijn zeker goed.

Succes met je verdere beslissing.

gr, Balikci

• Frits (X3 2.5i)

Ik heb bij mijn vorige BMW, een 318i touring van 2001, 3 keer jaarlijks na elkaar een draagarm moeten vervangen wegens te veel speling; dat bleek nl. bij de APK. Het lag volgens het universele garagebedrijf aan mijn rijstijl, aan de gevoeligheid van BMW en aan het te snel rijden over verkeersdrempels. De eerste twee keer liet ik een niet origineel merk monteren. Ik heb het geweten: na een jaar alweer te veel speling. Bij de derde keer was ik het zat en liet ik een originele monteren. Met de originele heb ik nog een paar jaar zonder problemen gereden. Ik heb mijn les toen wel geleerd en neem geen imitatie spullen meer.

• Arnolds

Hallo Frits,

Van autowinkels heb ik begrepen dat BMW draagarm door Moog - fabriek word gemaakt,

alleen er zit een stempel van BMW erop i.p.v. Moog.

Gr, Arnolds

• Vakman Ruud

Wij monteren zoveel mogelijk heavy duty van MEYLE

Groeten.

Ruud